Twitter wprowadzi reklamy wideo i będzie znów zatrudniać, zamiast zwalniać pracowników
Linda Yaccarino do Twittera przyszła z NBCUniversal, gdzie była szefową ds. reklam (fot. Wikimedia Commons/James Tamim)
Linda Yaccarino, nowa dyrektorka generalna Twittera, pracuje nad wprowadzeniem środków mających na celu przywrócenie reklamodawców, którzy opuścili platformę. W skład tych środków wchodzą wprowadzenie usługi reklam wideo, ściąganie do serwisu większej liczby celebrytów i starania o ponowne zwiększenie liczby pracowników.
Nowa szefowa, która oficjalnie rozpoczęła pracę 5 czerwca, chce uruchomić pełnoekranowe reklamy wideo z dźwiękiem, wyświetlane użytkownikom przewijającym nowy kanał z krótkimi filmami na Twitterze, podał Financial Times.
Czytaj też: Twitter zgadza się przestrzegać surowych przepisów UE dotyczących dezinformacji
Yaccarino prowadzi rozmowy o szerszym partnerstwie z Google i jego spółką właścicielską Alphabet, obejmującym reklamę i dostęp do niektórych danych Twittera. Według Financial Times szefowa platformy ma również nadzieję na renegocjacje wielu umów z firmami technologicznymi, takimi jak Amazon.com, Salesforce i IBM, przekształcając je w pojedyncze, szersze partnerstwa.
Po tym, jak Elon Musk przejął Twitter w październiku ubiegłego roku, firma zajmująca się mediami społecznościowymi stanęła w obliczu miesięcy chaosu, w tym zwolnień tysięcy pracowników, krytyki zbyt luźnej moderacji treści. Od platformy odeszło wielu ważnych reklamodawców, którzy nie chcieli, aby ich reklamy pojawiały się obok nieodpowiednich treści.
Czytaj też: Nowy "Press": Żukowski i fair play w dziale sportu, a także Engelking, Smoleński, Bok i Wattpad
(MAC, 30.06.2023)