„Polityka” i „Newsweek” nie zyskały na zmianie władzy  |  Kanały informacyjne już wykorzystują AI  |  Prezydent odznaczył Czabańskiego  |  Puls 2 chciał rozliczać programy realizujące koncesję także w porze nocnej  |  Canal+ Polska jedynym właścicielem  |  Stacje naziemne TVN emitują więcej reklam addressable TV  |  Platforma telewizyjna z kanałami TVMN i Telewizja Republika  |  Sweet.tv uruchomił pięć kolejnych kanałów FAST  |  Oglądalność "Kabaretowych przebojów" w Zoom TV  |  Prime Video z kolekcją anime  |  Nowy program poradnikowy TVP 2  |  Wyniki wydawcy "Przekroju"  |  Dziennikarka "Wysokich Obcasów" prowadzi audycję  |  Castorama ponownie wysyła  |  Ryanair dostanie 20 mln zł  |  Polskie Radio PiK wybierze agencję  |  AI zdefiniuje przyszłość programmatic  |  Jon Stewart pozostanie w "The Daily Show"  |  Założyciel ByteDance, właściciela TikToka, jest najbogatszym Chińczykiem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

„Polityka” i „Newsweek” nie zyskały na zmianie władzy  |  Kanały informacyjne już wykorzystują AI  |  Prezydent odznaczył Czabańskiego  |  Puls 2 chciał rozliczać programy realizujące koncesję także w porze nocnej  |  Canal+ Polska jedynym właścicielem  |  Stacje naziemne TVN emitują więcej reklam addressable TV  |  Platforma telewizyjna z kanałami TVMN i Telewizja Republika  |  Sweet.tv uruchomił pięć kolejnych kanałów FAST  |  Oglądalność "Kabaretowych przebojów" w Zoom TV  |  Prime Video z kolekcją anime  |  Nowy program poradnikowy TVP 2  |  Wyniki wydawcy "Przekroju"  |  Dziennikarka "Wysokich Obcasów" prowadzi audycję  |  Castorama ponownie wysyła  |  Ryanair dostanie 20 mln zł  |  Polskie Radio PiK wybierze agencję  |  AI zdefiniuje przyszłość programmatic  |  Jon Stewart pozostanie w "The Daily Show"  |  Założyciel ByteDance, właściciela TikToka, jest najbogatszym Chińczykiem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

„Polityka” i „Newsweek” nie zyskały na zmianie władzy  |  Kanały informacyjne już wykorzystują AI  |  Prezydent odznaczył Czabańskiego  |  Puls 2 chciał rozliczać programy realizujące koncesję także w porze nocnej  |  Canal+ Polska jedynym właścicielem  |  Stacje naziemne TVN emitują więcej reklam addressable TV  |  Platforma telewizyjna z kanałami TVMN i Telewizja Republika  |  Sweet.tv uruchomił pięć kolejnych kanałów FAST  |  Oglądalność "Kabaretowych przebojów" w Zoom TV  |  Prime Video z kolekcją anime  |  Nowy program poradnikowy TVP 2  |  Wyniki wydawcy "Przekroju"  |  Dziennikarka "Wysokich Obcasów" prowadzi audycję  |  Castorama ponownie wysyła  |  Ryanair dostanie 20 mln zł  |  Polskie Radio PiK wybierze agencję  |  AI zdefiniuje przyszłość programmatic  |  Jon Stewart pozostanie w "The Daily Show"  |  Założyciel ByteDance, właściciela TikToka, jest najbogatszym Chińczykiem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 19, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pod hasłem "promocja LGBT+" rusza #Dumna Promocja Tęczowej Polski

17 czerwca, w dniu Parady Równości w Warszawie, Gazeta.pl i Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza rozpoczęły #Dumną Promocję Tęczowej Polski, autorstwa agencji MullenLowe Warsaw (fot. materiały prasowe)

17 czerwca, w dniu Parady Równości w Warszawie, Gazeta.pl i Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza rozpoczęły #Dumną Promocję Tęczowej Polski, autorstwa agencji MullenLowe Warsaw.

Polityczna propaganda wykorzystuje hasło "promocja LGBT+", by zahamować społeczną ewolucję dostrzegalną nawet wśród wyborców partii prawicowych. Dlatego, wbrew tym, którzy manipulując oczerniają i zakazują “promocji LGBT+”, ogólnopolska kampania agencji MullenLowe Warsaw chce pokazać, co naprawdę oznacza promocja LGBT+: równe prawa dla wszystkich, niezależnie od orientacji seksualnej czy tożsamości płciowej.

Czytaj też: Free Now uruchamia tęczową flotę taksówek. 30 proc. klientów stwierdziło, że nie wsiądzie

– W dzisiejszej debacie publicznej zafałszowane hasło "promocja LGBT" jest z premedytacją wykorzystywane do wielu manipulacji – wyjaśnia Marcin Nowak, dyrektor kreatywny agencji MullenLowe Warsaw, która odpowiada za pomysł kampanii.

– Czas temu się sprzeciwić. Chcemy przywrócić sformułowaniu jego właściwe znaczenie, którym jest równe traktowanie osób LGBT+ i rzetelna wiedza na temat równouprawnienia. A ponieważ w agencji reklamowej najlepiej znamy się na wymyślaniu reklam, wpadliśmy na pomysł, dzięki któremu wszyscy możemy promować tęczową Polskę. Kraj bez politycznej ściemy, kraj równości i solidarności społecznej, bez podziałów – podkreśla.

W ramach ogólnopolskiej kampanii zaplanowanej w serwisach portalu Gazeta.pl przygotowano "materiały promocyjne" ważnych dla społeczności LGBT+ postulatów. Są wśród nich choćby Pomadka Równość, Na ustach wszystkich, Tęczowy Sos, Najlepszy do politycznego steku bzdur, Kompleks witamin LGBT+. Uzupełnij niedobory empatii, Olej homofoba i wiele innych.

– Kilkanaście lat temu, gdy polityczni przeciwnicy straszyli "promocją LGBT", wicepremierka Izabela Jaruga-Nowacka powtarzała, że "promować można kurczaki w supermarkecie, a nie orientację seksualną" – przypomina Wiktoria Beczek, koordynatorka treści dotyczących różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl. – Dziś chcemy odwrócić tę narrację i pokazać, że nie ma czym straszyć, wręcz przeciwnie – promujemy w końcu równe prawa – dodaje.

Czytaj też: Ikea świętuje Miesiąc Dumy i podejmuje współpracę z Miłość Nie Wyklucza

Wszystkie reklamy prezentowane w kampanii są także klikalne i kierują na stronę Dumnapromocja.pl, gdzie od 17 czerwca można dowiedzieć się więcej o postulatach aktywistów i sojuszników ruchu LGBT+ oraz podpisać apel Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza.

– Dezinformacja na temat osób LGBT+ jest w Polsce często tak absurdalna, że wręcz komiczna – wskazuje Hubert Sobecki, współprzewodniczący Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. – Tak jak reakcją na propagandę PRL były studenckie kabarety, tak i dziś bzdury wygadywane przez popisujących się ignorancją polityków czasem po prostu trzeba wyśmiać. Niestety ludzie w te kłamstwa wierzą, a ich skutki bywają tragiczne. Dlatego celem #Dumnej Promocji jest też zbieranie podpisów pod apelem o konkretne zmiany w prawie, które pomogą osobom LGBT+ bezpiecznie żyć we własnym kraju – zaznacza.

Akcję wspiera także kilkadziesiąt znanych osób, m.in. Anna Mucha, Agnieszka Holland, Małgorzata Rozenek, Maryla Rodowicz, Magda Cielecka, Elżbieta Cherezińska, Magdalena Popławska, Beata Tadla, Mariusz Kozak, Mama na Obrotach i wielu innych. W geście solidarności wszyscy publikują własne reklamy z logo akcji #Dumna Promocja tęczowej Polski.

Czytaj też: 177 zgłoszeń z Polski na Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions

(AMS, 19.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.