Pod hasłem "promocja LGBT+" rusza #Dumna Promocja Tęczowej Polski
17 czerwca, w dniu Parady Równości w Warszawie, Gazeta.pl i Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza rozpoczęły #Dumną Promocję Tęczowej Polski, autorstwa agencji MullenLowe Warsaw (fot. materiały prasowe)
17 czerwca, w dniu Parady Równości w Warszawie, Gazeta.pl i Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza rozpoczęły #Dumną Promocję Tęczowej Polski, autorstwa agencji MullenLowe Warsaw.
Polityczna propaganda wykorzystuje hasło "promocja LGBT+", by zahamować społeczną ewolucję dostrzegalną nawet wśród wyborców partii prawicowych. Dlatego, wbrew tym, którzy manipulując oczerniają i zakazują “promocji LGBT+”, ogólnopolska kampania agencji MullenLowe Warsaw chce pokazać, co naprawdę oznacza promocja LGBT+: równe prawa dla wszystkich, niezależnie od orientacji seksualnej czy tożsamości płciowej.
Czytaj też: Free Now uruchamia tęczową flotę taksówek. 30 proc. klientów stwierdziło, że nie wsiądzie
– W dzisiejszej debacie publicznej zafałszowane hasło "promocja LGBT" jest z premedytacją wykorzystywane do wielu manipulacji – wyjaśnia Marcin Nowak, dyrektor kreatywny agencji MullenLowe Warsaw, która odpowiada za pomysł kampanii.
– Czas temu się sprzeciwić. Chcemy przywrócić sformułowaniu jego właściwe znaczenie, którym jest równe traktowanie osób LGBT+ i rzetelna wiedza na temat równouprawnienia. A ponieważ w agencji reklamowej najlepiej znamy się na wymyślaniu reklam, wpadliśmy na pomysł, dzięki któremu wszyscy możemy promować tęczową Polskę. Kraj bez politycznej ściemy, kraj równości i solidarności społecznej, bez podziałów – podkreśla.
W ramach ogólnopolskiej kampanii zaplanowanej w serwisach portalu Gazeta.pl przygotowano "materiały promocyjne" ważnych dla społeczności LGBT+ postulatów. Są wśród nich choćby Pomadka Równość, Na ustach wszystkich, Tęczowy Sos, Najlepszy do politycznego steku bzdur, Kompleks witamin LGBT+. Uzupełnij niedobory empatii, Olej homofoba i wiele innych.
– Kilkanaście lat temu, gdy polityczni przeciwnicy straszyli "promocją LGBT", wicepremierka Izabela Jaruga-Nowacka powtarzała, że "promować można kurczaki w supermarkecie, a nie orientację seksualną" – przypomina Wiktoria Beczek, koordynatorka treści dotyczących różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl. – Dziś chcemy odwrócić tę narrację i pokazać, że nie ma czym straszyć, wręcz przeciwnie – promujemy w końcu równe prawa – dodaje.
Czytaj też: Ikea świętuje Miesiąc Dumy i podejmuje współpracę z Miłość Nie Wyklucza
Wszystkie reklamy prezentowane w kampanii są także klikalne i kierują na stronę Dumnapromocja.pl, gdzie od 17 czerwca można dowiedzieć się więcej o postulatach aktywistów i sojuszników ruchu LGBT+ oraz podpisać apel Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza.
– Dezinformacja na temat osób LGBT+ jest w Polsce często tak absurdalna, że wręcz komiczna – wskazuje Hubert Sobecki, współprzewodniczący Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. – Tak jak reakcją na propagandę PRL były studenckie kabarety, tak i dziś bzdury wygadywane przez popisujących się ignorancją polityków czasem po prostu trzeba wyśmiać. Niestety ludzie w te kłamstwa wierzą, a ich skutki bywają tragiczne. Dlatego celem #Dumnej Promocji jest też zbieranie podpisów pod apelem o konkretne zmiany w prawie, które pomogą osobom LGBT+ bezpiecznie żyć we własnym kraju – zaznacza.
Akcję wspiera także kilkadziesiąt znanych osób, m.in. Anna Mucha, Agnieszka Holland, Małgorzata Rozenek, Maryla Rodowicz, Magda Cielecka, Elżbieta Cherezińska, Magdalena Popławska, Beata Tadla, Mariusz Kozak, Mama na Obrotach i wielu innych. W geście solidarności wszyscy publikują własne reklamy z logo akcji #Dumna Promocja tęczowej Polski.
Czytaj też: 177 zgłoszeń z Polski na Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions
(AMS, 19.06.2023)