Tomasz Kozera zakłada dom produkcyjny RIOTS, Marcin Borkowski dołącza do zespołu
RIOTS realizuje obecnie pierwszy projekt o zasięgu globalnym, we współpracy z lokalnymi partnerami
Tomasz Kozera, do kwietnia 2023 roku head of production w Studiu Filmowym OTO, startuje z domem produkcyjnym RIOTS. Marcin Borkowski dołącza do zespołu jako executive producer.
RIOTS to kreatywny dom produkcyjny, który łączy polskich i zagranicznych twórców. Głównym celem firmy jest tworzenie wysokiej jakości treści wideo i foto oraz wspieranie lokalnych talentów przy realizacji multidyscyplinarnych projektów, we współpracy z polskimi i zagranicznymi markami. RIOTS skupia się na budowaniu partnerstwa z zagranicznymi agencjami i domami produkcyjnymi oraz rozwijaniu idei DE&I (Diversity, Equity & Inclusion, czyli różnorodność, sprawiedliwość i włączenie). Ze względu na doświadczenie założyciela zespołu firma będzie świadczyła usługi również na rynku lokalnym.
Czytaj też: Free Now uruchamia tęczową flotę taksówek. 30 proc. klientów stwierdziło, że nie wsiądzie
– Naszym celem jest, by ok. 60 proc. naszych produkcji było zagranicznych, a 40 – lokalnych – wyjaśnia Kozera. I dodaje: – Duże domy produkcyjne obecne na naszym rynku obarczone są wysokimi kosztami stałymi oraz trudnościami w adaptacji do nowych warunków społecznych i ekonomicznych. Zmiany na rynku pracy po pandemii oraz oczekiwania młodych ludzi aktywnie uczestniczących w rynku są odmienne od tych, które funkcjonowały dekadę lub więcej lat temu. W mojej ocenie duże firmy mają także spory kłopot z zieloną transformacją i dostosowaniem procesów do nowych realiów ekologicznych. Dlatego wierzę, że kompaktowa organizacja tworzona od zera daje większe możliwości szybkiego i profesjonalnego odpowiadania na potrzeby rynku oraz dostosowania procesów produkcyjnych do ciągle rosnących wymagań w zakresie regulacji ESG.
Do zespołu RIOTS dołączył jako pierwszy Marcin Borkowski w roli executive producer (senior producer, ostatnio związany z OTO Film). Kozera i Borkowski mają wieloletnie doświadczenie w obsłudze lokalnych i zagranicznych marek, takich jak BMW, Honda, Škoda, IKEA, Huawei, Play, Asahi, Żabka.
– Obecnie prowadzona jest rekrutacja, a firma jest w zaawansowanych rozmowach z producentami i kierownikami produkcji, którzy wkrótce dołączą do zespołu produkcyjnego – mówi Marcin Borkowski.
Czytaj też: Ikea świętuje Miesiąc Dumy i podejmuje współpracę z Miłość Nie Wyklucza
RIOTS realizuje obecnie jeden projekt o zasięgu globalnym, we współpracy z lokalnymi partnerami, a także uczestniczy w przetargu dla zagranicznego partnera.
Pierwszym krokiem dla RIOTS jest udział w tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, na zaproszenie Tantor Films – partnera serwisowego RIOTS, który działa globalnie na kilku kontynentach.
Czytaj też: Cropp wycofuje się z promocji żartującej z papieża. "Zbieżność przypadkowa"
(AMS, 13.06.2023)