Zmiany w tygodniku "Polityka"  |  Zakaz fotografowania obiektów strategicznych utrudni pracę  |  Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w tygodniku "Polityka"  |  Zakaz fotografowania obiektów strategicznych utrudni pracę  |  Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w tygodniku "Polityka"  |  Zakaz fotografowania obiektów strategicznych utrudni pracę  |  Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 04, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP nie zauważyła półmilionowej demonstracji w centrum Warszawy

Rozbieżność w relacjach TVP Info i innych stacji była znaczna (fot: PAR)

Atrakcje turystyczne Polski, wakacje nad morzem i święto kół gospodyń wiejskich odnotowała TVP Info w czasie, gdy przez Warszawę przechodził półmilionowy marsz opozycji zorganizowany w rocznicę pierwszych demokratycznych wyborów w powojennej Polsce.

TVP Info marsz zauważyła - jeszcze przed jego rozpoczęciem - nazywając go "marszem nienawiści" i prezentując zaproszenia znanych ludzi (m.in. Andrzeja Seweryna, Piotra Kraśki czy Adama Michnika). Zamilkła jednak w samo południe, a później przekaz zmienił się na "31. rocznicę obalenia pierwszego w pełni demokratycznego rządu Jana Olszewskiego" i "31. rocznicę zdrady Polski przez Tuska i komunistów". To temat dnia rządowej telewizji.

Merytorycznych informacji o marszu, który jest ważny nie tylko politycznie, ale wpłynął na codzienne życie stolicy, zabrakło. Około 13, czyli po godzinie od jego rozpoczęcia, rządowa telewizja pokazała pierwsze zdjęcia z rozpoczęcia marszu - skupiając się na osobach Donalda Tuska i Lecha Wałęsy, którzy stanęli na czele demonstracji.

Godzinę później TVP Info odnotowała, że według Onetu w marszu uczestniczy 100 tys. osób. W tym samym czasie inne stacje telewizyjne podały, że liczba demonstrantów to około pół miliona.

Po kolejnej godzinie do narracji TVP Info dołączyło hasło: "Nienawiść, wulgarność, agresja", które miało opisywać hasła na transparentach i sugerować zachowanie uczestników marszu. Przez cały czas stacja korzystała z wypowiedzi komentatorów: Doroty Kani (Polska Press), Tomasza Sakiewicza ("Gazeta Polska") czy Piotra Naimskiego (dziś Fundacja Archiwum Jana Olszewskiego). Marsz w stolicy, według TVP Info, owszem odbywa się, ale jest porażką Donalda Tuska.

(PAR, 04.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.