W kwietniu TVP 2 liderem w 4+, a TVN w grupie komercyjnej 16-59
TVP 2 zanotował w kwietniu wyższy udział niż TVP 1 (fot. Pexels.com)
W kwietniu 2023 roku TVP 2 miał najwyższy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a TVN - w grupie komercyjnej 16-59.
- W grupie ogólnej, czyli wśród widzów powyżej czwartego roku życia, TVP 2 osiągnął 7,73 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 6,57 proc. w kwietniu 2022 roku.
- Dwójka wyprzedziła Jedynkę, która zanotowała spadek z 7,8 proc. do 7,57 proc.
- Udział Polsatu spadł z 7,16 proc. do 7,03 proc.
- TVN poprawił zaś wynik z 6,48 proc. do 6,65 proc.
Za tzw. wielką czwórką uplasowały się kanały informacyjne TVN 24 i TVP Info. Udział TVN 24 wyniósł 4,73 proc. (spadek z 5,89 proc.), a TVP Info - 4,25 proc. (spadek z 5,85 proc.).
Czytaj też: PISF dostał 9,5 mln zł opłaty audiowizualnej od dostawców VoD za pierwszy kwartał
W pierwszej dziesiątce w kwietniu 2023 roku były także: TVN Siedem - 3,44 proc. (wzrost z 3,3 proc.), TV Puls - 3,37 proc. (wzrost z 3,34 proc.), TV 4 - 3,28 proc. (wzrost z 2,93 proc.) i TTV - 1,75 proc. (spadek z 2 proc.).
- Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 prowadził TVN, który uzyskał 7,73 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 7,53 proc. w kwietniu 2022 roku.
- Udział Polsatu zmniejszył się z 7,69 proc. do 7,37 proc.
- TVP 2 zanotował wzrost z 5,2 proc. do 5,82 proc.
- TVP 1 spadek - z 5,39 proc. do 5,01 proc.
Dalej były: TVN Siedem - 4,4 proc. (wzrost z 3,94 proc.), TV Puls - 3,93 proc. (spadek z 3,98 proc.), TVN 24 - 3,19 proc. (spadek z 4,14 proc.), TV 4 - 3,1 proc. (wzrost z 3,01 proc.), TTV - 2,46 proc. (spadek z 2,7 proc.) i TVP Seriale - 2,11 proc. (wzrost z 2,01 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Nowy "Press": Bianka Zalewska i jej dwa światy, Duklanowski od wrzutek, tata Maty i kryminały
(KOZ, 06.05.2023)