"Czas uporządkować rynek" – deklarują przedstawiciele branży produkcyjnej w najnowszym dodatku "Press"
Dodatek „Studia produkcyjne, postprodukcyjne, dźwiękowe i animacji” w najnowszym numerze magazynu "Press". W sprzedaży już od 4 maja
Dodatek specjalny "Studia produkcyjne, postprodukcyjne, dźwiękowe i animacji" publikujemy w najnowszym wydaniu magazynu „Press”. Menedżerowie i eksperci recenzują obecną sytuację na rynku.
W poświęconej studiom sekcji prezentujemy najlepsze firmy branży – w profilach 22 firm produkcyjnych zawarte są m.in. najciekawsze realizacje, zasoby, klienci, dane kontaktowe czy informacje o zespole. Następnie zastanawiamy się nad wyzwaniami, z jakimi muszą mierzyć się menedżerowie.
- „Dość już szarych stref pomiędzy różnymi grupami zawodowymi, zaangażowanymi w proces produkcji Chcemy działać według jasnych i klarownych zasad, które wspólnie wypracujemy i będziemy respektować” – przedstawiciele firm produkcyjnych zrzeszonych w nowym Stowarzyszeniu Producentów Reklamowych mówią otwarcie także o nieprawidłowościach na rynku. Wszyscy deklarują, że chcą działać, choć nie wszyscy wierzą w tego działania efekty.
- Rynek firm produkcyjnych w Polsce jest bardzo zróżnicowany – od potężnych holdingów, do jednoosobowych firm. Przyjęły one rożne strategie rozwoju, ale – zdaniem branży – miejsce jest dla wszystkich. Czy dla klientów wielkość ma znaczenie?
- "Na początku – niepewność. Nie wiedzieliśmy, co się wydarzy, ale to była taka ludzka niepewność, która ostatecznie nie miała jednak przełożenia na biznes" – przedstawiciele branży podsumowują wpływ wojny w Ukrainie na działalność produkcyjną w Polsce.
- Wirtualna produkcja i wykorzystywanie AI w postprodukcji pozwalają realizować skomplikowane projekty o wiele szybciej i często taniej niż tradycyjnymi metodami. Dają też atrakcyjne możliwości wyróżnienia się wśród działających w branży podmiotów.
„Studia produkcyjne, postprodukcyjne, dźwiękowe i animacji” to także wywiady z ludźmi z branży:
- „Każdy projekt jest wyzwaniem, jest ciekawy, inny. I każdy można zrealizować na wiele sposobów, zmieścić się w budżecie, ale też zapewnić mu jak najwyższą jakość” – zapewnia Marcin Dworucha, managing director, producer & partner F25, AdMan 2022 w kategorii Studia produkcyjne.
- „Najbardziej lubię początki realizacji projektu. Prace koncepcyjne. Dobór twórców – reżysera, scenografa, w czym, jak mi się wydaje, jestem dobra” – mówi Marysia Surzycka, pierwsza Ad Wo/Man 2022 w kategorii Young.
Dodatek „Studia produkcyjne, postprodukcyjne, dźwiękowe i animacji” w najnowszym numerze magazynu "Press". W sprzedaży już od 4 maja.
W wersji elektronicznej dodatek można pobrać pod tym linkiem. Polecamy.
(04.05.2023)