Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 02, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix docenia kobiety i Azjatów, ale nie reprezentuje Latynosów i osób z niepełnosprawnościami

Kobiety w Netflixie czują się komfortowo, ale nie wszystkie grupy społeczne czy też etniczne mogą być docenione (fot. Pexels.com)

Netflix zwiększył liczbę aktorów pochodzenia azjatyckiego, a także udostępnił więcej głównych ról kobiecych w ostatnich produkcjach – wynika z badania University of Southern University. Nadal jednak pozostaje w tyle pod względem reprezentowania społeczności latynoskiej oraz osób z niepełnosprawnościami i kobiet kolorowych.

Aby zrozumieć brak reprezentacji poszczególnych grup w branży, Netflix nawiązał współpracę z USU i założycielką inicjatywy Annenberg Inclusion Initiative, dr Stacy L. Smith, w celu przeanalizowania wskaźników integracji usługi w latach 2018-2021 w oparciu o płeć, rasę/pochodzenie etniczne, LGBTQ+ i niepełnosprawność.

Czytaj też: Potężna inwestycja Netflixa w Korei Południowej. 2,5 miliarda dolarów

Według badania, w serwisie nadal brakuje znaczącej reprezentacji postaci z niepełnosprawnościami, zrównoważonej pod względem płci narracji w serialach, ról dla dziewcząt i kobiet kolorowych oraz możliwości dla scenarzystek.

Badanie wykazało, że pomimo, iż 27 proc. populacji Stanów Zjednoczonych identyfikuje się jako osoby niepełnosprawne, tylko 1,1 proc. wszystkich postaci w filmach i serialach Netflix jest z tej właśnie grupy. Latynosi, którzy stanowią 12 proc. populacji USA, wystąpili w 4,5 proc. głównych ról w 2021 roku, co oznacza wzrost z 2,6 proc. w 2018 r. (ale to i tak za mało). Dla porównania, wśród aktorów czarnoskórych było to 17,1 proc., a wśród aktorów azjatyckich – 9,4 proc.

Azjatycka obsada znacznie zyskała, przy czym 41,5 proc. seriali Netflixa miało Azjatę w roli głównej lub współprowadzącego program w 2021 r.. W roku 2018 r. to zaledwie 4 proc. głównych i współprowadzących zarówno w filmach, jak i serialach.

Programy z udziałem dziewcząt i kobiet znacznie podniosły statystyki – z 46,4 proc. w filmach i 50,6 proc. w serialach w 2018 r. do 55 proc. w obu przypadkach w 2021.

Czytaj też: Widzom najbardziej brakowałoby TVN i Polsatu, najwięcej usunęłoby TV Trwam i TVP Info

(MAC, 02.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.