Google z mniejszymi przychodami na YouTube. Koszt zwolnień to 2 mld dol.
Przyzwoite wyniki firma zawdzięcza w dużej mierze usługom Google Cloud (fot. Unsplash.com/Paweł Czerwiński)
Alphabet Inc. poinformował, że odkupi akcje o wartości 70 mld dol. Firma odnotowała w pierwszym kwartale 2023 roku zysk i przychody powyżej szacunków. Popyt na usługi oferowane w chmurze wzrósł, a sprzedaż reklam utrzymywała się na poziomie lepszym niż oczekiwano. Redukcja zatrudnienia i powierzchni biurowej kosztowała ok. 2,6 mld dol.
Spółka właścicielska Google odnotowała niewielki spadek sprzedaży reklam w porównaniu z rokiem poprzednim – do 54,55 mld dol., co i tak przebiło szacunki analityków. Był to trzeci taki spadek od wejścia firmy na giełdę w 2004 roku i drugi z rzędu po spadku sprzedaży reklam w czwartym kwartale 2022 roku o 3,6 proc.
Czytaj też: Szef Google zarobił 226 mln dolarów. 800 razy więcej, niż szeregowy pracownik
Sprzedaż reklam w wyszukiwarce zwiększyła się z 39,62 do 40,36 mld dol. Natomiast spadki nastąpiły na YouTube – z 6,87 do 6,69 mld dol. i sieci reklamowej Google – z 8,17 do 7,5 mld. Pozareklamowe usługi pod marką Google wygenerowały 7,41 mld dol., wobec 6,81 mld rok wcześniej.
Przychody całkowite w pierwszym kwartale br. wyniosły 69,79 mld dol., o 3 proc. więcej, niż przed rokiem. Zdecydowaną większość wypracował Google Cloud, którego przychody poszły w górę z 5,82 do 7,45 mld dol. Zysk operacyjny całego segmentu Google nieznacznie się zmniejszył – z 21,97 do 21,74 mld dolarów. Zysk netto wyniósł 15,05 mld USD, w porównaniu z 16,44 mld rok wcześniej.
Czytaj też: Unia Europejska bierze się za AI. Poziom ryzyka sztucznej inteligencji
(MAC, 29.04.2023)