Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 27, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spotify przekroczył poziom pół miliarda użytkowników

To był "najsilniejszy pierwszy kwartał Spotify od czasu wejścia na giełdę w 2018 roku i drugi co do wielkości kwartał wzrostu MAU w jego historii", napisał na Twitterze dyrektor generalny Daniel Ek (fot. Pixabay.com)

Baza użytkowników Sportify po raz pierwszy w 17-letniej historii serwisu przekroczyła pół miliarda użytkowników, osiągając globalnie 515 mln. To o 5 proc. więcej, niż w poprzednim kwartale (było 479 mln) i o 22 proc. więcej w ujęciu rok do roku (wtedy 422 mln).

Płatnych subskrypcji jest 210 mln, na koniec ubiegłego kwartału były ich 202 mln. Choć jednak słuchaczy premium jest coraz więcej, to przychody z reklam platformy streamującej muzykę i podcasty spadły o 27 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem (ale nadal to wzrost o 17 proc. rok do roku).  

Mimo to - niezależnie od niskiej liczby subskrybentów premium w proporcji do ogólnej liczby użytkowników - Spotify odnotował największy wzrost netto w pierwszym kwartale i drugi co do wielkości kwartalny wzrost w swojej historii, zwiększając liczbę użytkowników o 26 milionów (w poprzednim kwartale wzrost wyniósł nawet 33 mln).

Całkowite przychody wzrosły o 14 proc. rok do roku - do 3 mld euro - nieznacznie poniżej oczekiwań Spotify, które określono na poziomie 3,1 mld euro "ze względu na zmienność makroekonomiczną w naszej branży reklamowej". Firma odnotowała stratę operacyjną w pierwszym kwartale w wysokości 156 mln euro, która była z kolei na lepszym poziomie niż przewidywane 194 mln euro, dzięki niższym wydatkom na marketing. Firma miała stratę netto w wysokości 225 mln euro w pierwszym kwartale, w porównaniu z dochodem netto w wysokości 131 mln euro rok wcześniej.

To był "najsilniejszy pierwszy kwartał Spotify od czasu wejścia na giełdę w 2018 roku i drugi co do wielkości kwartał wzrostu MAU w jego historii", napisał na Twitterze dyrektor generalny Daniel Ek.

(MAC, 27.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.