Kulisy zmian w spółce Wyborcza  |  Polskie Radio 24 i redakcja zagraniczna  |  Kanał Zero zatrudnia  |  Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kulisy zmian w spółce Wyborcza  |  Polskie Radio 24 i redakcja zagraniczna  |  Kanał Zero zatrudnia  |  Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kulisy zmian w spółce Wyborcza  |  Polskie Radio 24 i redakcja zagraniczna  |  Kanał Zero zatrudnia  |  Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 27, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spotify przekroczył poziom pół miliarda użytkowników

To był "najsilniejszy pierwszy kwartał Spotify od czasu wejścia na giełdę w 2018 roku i drugi co do wielkości kwartał wzrostu MAU w jego historii", napisał na Twitterze dyrektor generalny Daniel Ek (fot. Pixabay.com)

Baza użytkowników Sportify po raz pierwszy w 17-letniej historii serwisu przekroczyła pół miliarda użytkowników, osiągając globalnie 515 mln. To o 5 proc. więcej, niż w poprzednim kwartale (było 479 mln) i o 22 proc. więcej w ujęciu rok do roku (wtedy 422 mln).

Płatnych subskrypcji jest 210 mln, na koniec ubiegłego kwartału były ich 202 mln. Choć jednak słuchaczy premium jest coraz więcej, to przychody z reklam platformy streamującej muzykę i podcasty spadły o 27 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem (ale nadal to wzrost o 17 proc. rok do roku).  

Mimo to - niezależnie od niskiej liczby subskrybentów premium w proporcji do ogólnej liczby użytkowników - Spotify odnotował największy wzrost netto w pierwszym kwartale i drugi co do wielkości kwartalny wzrost w swojej historii, zwiększając liczbę użytkowników o 26 milionów (w poprzednim kwartale wzrost wyniósł nawet 33 mln).

Całkowite przychody wzrosły o 14 proc. rok do roku - do 3 mld euro - nieznacznie poniżej oczekiwań Spotify, które określono na poziomie 3,1 mld euro "ze względu na zmienność makroekonomiczną w naszej branży reklamowej". Firma odnotowała stratę operacyjną w pierwszym kwartale w wysokości 156 mln euro, która była z kolei na lepszym poziomie niż przewidywane 194 mln euro, dzięki niższym wydatkom na marketing. Firma miała stratę netto w wysokości 225 mln euro w pierwszym kwartale, w porównaniu z dochodem netto w wysokości 131 mln euro rok wcześniej.

To był "najsilniejszy pierwszy kwartał Spotify od czasu wejścia na giełdę w 2018 roku i drugi co do wielkości kwartał wzrostu MAU w jego historii", napisał na Twitterze dyrektor generalny Daniel Ek.

(MAC, 27.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.