Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 27, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spotify przekroczył poziom pół miliarda użytkowników

To był "najsilniejszy pierwszy kwartał Spotify od czasu wejścia na giełdę w 2018 roku i drugi co do wielkości kwartał wzrostu MAU w jego historii", napisał na Twitterze dyrektor generalny Daniel Ek (fot. Pixabay.com)

Baza użytkowników Sportify po raz pierwszy w 17-letniej historii serwisu przekroczyła pół miliarda użytkowników, osiągając globalnie 515 mln. To o 5 proc. więcej, niż w poprzednim kwartale (było 479 mln) i o 22 proc. więcej w ujęciu rok do roku (wtedy 422 mln).

Płatnych subskrypcji jest 210 mln, na koniec ubiegłego kwartału były ich 202 mln. Choć jednak słuchaczy premium jest coraz więcej, to przychody z reklam platformy streamującej muzykę i podcasty spadły o 27 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem (ale nadal to wzrost o 17 proc. rok do roku).  

Mimo to - niezależnie od niskiej liczby subskrybentów premium w proporcji do ogólnej liczby użytkowników - Spotify odnotował największy wzrost netto w pierwszym kwartale i drugi co do wielkości kwartalny wzrost w swojej historii, zwiększając liczbę użytkowników o 26 milionów (w poprzednim kwartale wzrost wyniósł nawet 33 mln).

Całkowite przychody wzrosły o 14 proc. rok do roku - do 3 mld euro - nieznacznie poniżej oczekiwań Spotify, które określono na poziomie 3,1 mld euro "ze względu na zmienność makroekonomiczną w naszej branży reklamowej". Firma odnotowała stratę operacyjną w pierwszym kwartale w wysokości 156 mln euro, która była z kolei na lepszym poziomie niż przewidywane 194 mln euro, dzięki niższym wydatkom na marketing. Firma miała stratę netto w wysokości 225 mln euro w pierwszym kwartale, w porównaniu z dochodem netto w wysokości 131 mln euro rok wcześniej.

To był "najsilniejszy pierwszy kwartał Spotify od czasu wejścia na giełdę w 2018 roku i drugi co do wielkości kwartał wzrostu MAU w jego historii", napisał na Twitterze dyrektor generalny Daniel Ek.

(MAC, 27.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.