W grupie słuchaczy 50+ wzrosła słuchalność Złotych Przebojów i Trójki
Lider słuchalności, czyli RMF FM, w grupie 50+ ma 27,2 proc. udziału (fot. Pexels.com)
Wśród osób powyżej 50. roku życia wzrosła słuchalność Radia Złote Przeboje i Programu III Polskiego Radia, a spadła RMF FM i Programu I Polskiego Radia.
Z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, wynika, że w pierwszym kwartale 2023 roku w grupie słuchaczy 50-75 lat liderem był RMF FM, który uzyskał 27,2 proc. udziału w czasie słuchania wobec 27,6 proc. w pierwszym kwartale 2023 roku. Słuchalność Radia Zet spadła rok do roku nieznacznie – z 14,1 proc. do 14 proc. Trzecia była radiowa Jedynka, która zanotowała spadek udziału z 9,6 proc. do 9,2 proc.
Czytaj też: Fundacja Wysokich Obcasów kończy działalność. "Nieaktywna od kilku miesięcy organizacja"
Dalej znalazły się: regionalne rozgłośnie publiczne z antenami miejskimi zrzeszone w Audytorium 17 – 6,3 proc. (spadek z 6,5 proc.) i Tok FM – 4,8 proc. (4,8 proc. również przed rokiem).
W pierwszej dziesiątce najchętniej słuchanych rozgłośni w grupie 50+ były także: Radio Złote Przeboje – 3,8 proc. (wzrost z 3,1 proc.), Program III – 3 proc. (wzrost z 2,5 proc.), Radio Plus – 2,9 proc. (wzrost z 2,4 proc.), Radio Maryja – 2,8 proc. (wzrost z 2,4 proc.) i Radio Eska – 2,4 proc. (2,4 proc. również rok temu).
Czytaj też: Małgorzata Wołczyk przechodzi z "Do Rzeczy" do "Sieci". "Inne oblicze tygodnika"
(KOZ, 24.04.2023)