Grupa Eurozet zaczyna sprzedaż połączonych produktów handlowych z radiami Agory i Eurozetu
Pakiet Audio Zet tworzyć będą wszystkie radia Agory i Eurozetu, a Audio Zet Boost dodatkowo Pakiet Niezależnych (fot. Piotr Molęcki/East News)
Od dzisiaj, 3 kwietnia, biuro reklamy Grupy Eurozet – połączonego portfolio Grupy Radiowej Agory i Eurozetu – sprzedawać będzie dwa nowe produkty ogólnopolskie: Audio Zet i Audio Zet Boost – dowiedział się "Presserwis". Drożeją również reklamy w Radiu Zet, Antyradiu i Pakiecie Niezależnych.
Przed miesiącem – 27 lutego – Agora dzięki prawomocnemu wyrokowi Sądu Apelacyjnego w Warszawie została większościowym udziałowcem Eurozetu. Agora zmieniła zarząd nadawcy Zetki, a zespoły handlowe obu firmy rozpoczęły prace nad wspólną ofertą dla reklamodawców. "Presserwis" dotarł do szczegółów, które pod koniec zeszłego tygodnia otrzymali klienci.
Czytaj też: Grupa Eurozet z nową identyfikacją wizualną. Wprowadza nowy logotyp, bo już jest razem z Agorą
Pakiet Audio Zet składać się będzie ze wszystkich stacji Agory (Tok FM, Złote Przeboje, Radio Pogoda, Rock Radio) i Eurozetu (Radio Zet, Antyradio, Meloradio, Chillizet i część stacji Radia Plus). Z kolei pakiet Audio Zet Boost dodatkowo zawierać będzie 64 stacje Pakietu Niezależnych.
Najdroższy, 30-sekundowy spot w Audio Zet kosztuje 62,6 tys. zł (w piątki od 8.30 do 8.59), a w Audio Zet Boost – 67,4 tys. zł (również w piątki od 8.30 do 8.59).
W materiałach, do których dotarł "Presserwis", Grupa Eurozet podaje CPP (koszt dotarcia dla 1 proc. grupy celowej 15-75 lat) dla Audio Zet wynoszący 7727 zł, a dla Audio Zet Boost – 6574 zł (dla godzin 6-20 w dni powszednie; grudzień 2022 – luty 2023). Dla porównania w przypadku RMF 3D (stacje Grupy RMF) CPP to 6469 zł, RMF FM – 6680 zł, Drapacza Chmur (stacje Agory i Time) – 7276 zł, a dla Total Time (stacje Time) – 7647 zł (dane udostępnione przez Eurozet).
Czytaj też: Prokuratura na razie bez decyzji ws. postępowania w KIM. Instytut kontynuuje działalność
Grupa Eurozet zapowiedziała także klientom, że pakiet Drapacz Chmur – tworzony z Grupą Radiową Time – ma pozostać na rynku. Trwają prace nad uaktualnieniem tego produktu, by uwzględniał połączenie z Eurozetem.
Jednocześnie od 17 kwietnia Grupa Eurozet podnosi ceny reklam w Radiu Zet, Antyradiu i Pakiecie Niezależnych (poprzednia podwyżka miała miejsce pod koniec sierpnia 2022 roku). W Radiu Zet reklamy podrożeją średnio o 4 proc., w Antyradiu o 15 proc., a w Pakiecie Niezależnych – o 5 proc. (dni powszednie, godz. 6-20). W Zetce najdroższe pozostanie pasmo 8-8.29 w piątki – 30-sekundowy spot będzie kosztować 34,8 tys. zł (o 7,1 proc. więcej niż obecnie).
W Grupie Eurozet obszarem sprzedaży agencyjnej zarządza teraz Maciej Moszczyński (szef Tandem Media Broker Agory), a sprzedaży bezpośredniej – Adam Kościelski (szef Doradztwa Mediowego Agory). Dotychczasowa dyrektorka biura reklamy Eurozetu Ewa Rosiewicz została konsultantką zarządu ds. integracji działów sprzedaży.
Czytaj też: Byli pracownicy News 24 zarzucają stacji niewypłacanie pensji. "Dziennikarze głodują"
(KOZ, 03.04.2023)