PBC i Kantar: zasięg prasy w Polsce nie zmienia się od lat i wynosi 85 proc.
Dla 42 proc. czytelników prasy drukowanej to druk stanowi podstawową formę dostępu do treści (Andrys/Pixabay)
Według najnowszych badań PBC i Kantara zasięg prasy w Polsce wynosi 85 proc. i prawie nie zmienił się od dekady. - Zmieniły się za to nośniki czytelnictwa – mówiła podczas środowego webinaru PBC Izabella Anuszewska, client director w Kantar Polska.
Według badania PBC i Kantara zasięg prasy w Polsce w populacji 15-75 lat wynosi dziś 85 proc., z czego prasy drukowanej 50,2 proc, a prasy cyfrowej czytanej na komputerach, telefonach lub tablecie - 74,5 proc. Zasięg prasy mierzony jest według metodologii wypracowanej przez PBC i Kantar z użyciem wskaźnika CCS (Czytelnictwo Cyklu Sezonowego).
Jak wynika z badania, część czytelników jednocześnie korzysta z wydań drukowanych i cyfrowych. Dla 42 proc. czytelników prasy drukowanej to druk stanowi podstawową formę dostępu do treści. Udziały w czytelnictwie według płci wyglądają następująco: po prasę drukowaną sięga 60 proc. kobiet i 36 proc. mężczyzn; po prasę cyfrową zaś - 36 proc. kobiet i 64 proc. mężczyzn.
- Po prasę drukowaną chętniej sięgają także osoby starsze i osoby młode, dla których bycie offline jest wyborem życiowym. Mamy też osoby korzystające z mediów społecznościowych, ale po dogłębną wiedzę sięgające po prasę drukowaną – mówiła prezeska PBC Renata Krzewska podczas środowego webinaru prowadzonego pod hasłem: "Nowość: zasięg prasy z podziałem na platformy czytania".
Dla porównania zasięg prasy w Wielkiej Brytanii wynosi 91 proc. (prasa drukowana - 56 proc, a prasa cyfrowa - 81 proc.), a w Kanadzie zasięg prasy to 86 proc. (print - 38 proc., PC + mobile - 69 proc.).
(MZD, 30.03.2023)