Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 30, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PBC i Kantar: zasięg prasy w Polsce nie zmienia się od lat i wynosi 85 proc.

Dla 42 proc. czytelników prasy drukowanej to druk stanowi podstawową formę dostępu do treści (Andrys/Pixabay)

Według najnowszych badań PBC i Kantara zasięg prasy w Polsce wynosi 85 proc. i prawie nie zmienił się od dekady. - Zmieniły się za to nośniki czytelnictwa – mówiła podczas środowego webinaru PBC Izabella Anuszewska, client director w Kantar Polska.

Według badania PBC i Kantara zasięg prasy w Polsce w populacji 15-75 lat wynosi dziś 85 proc., z czego prasy drukowanej 50,2 proc, a prasy cyfrowej czytanej na komputerach, telefonach lub tablecie - 74,5 proc. Zasięg prasy mierzony jest według metodologii wypracowanej przez PBC i Kantar z użyciem wskaźnika CCS (Czytelnictwo Cyklu Sezonowego).

Jak wynika z badania, część czytelników jednocześnie korzysta z wydań drukowanych i cyfrowych. Dla 42 proc. czytelników prasy drukowanej to druk stanowi podstawową formę dostępu do treści. Udziały w czytelnictwie według płci wyglądają następująco: po prasę drukowaną sięga 60 proc. kobiet i 36 proc. mężczyzn; po prasę cyfrową zaś - 36 proc. kobiet i 64 proc. mężczyzn.

- Po prasę drukowaną chętniej sięgają także osoby starsze i osoby młode, dla których bycie offline jest wyborem życiowym. Mamy też osoby korzystające z mediów społecznościowych, ale po dogłębną wiedzę sięgające po prasę drukowaną – mówiła prezeska PBC Renata Krzewska podczas środowego webinaru prowadzonego pod hasłem: "Nowość: zasięg prasy z podziałem na platformy czytania".

Dla porównania zasięg prasy w Wielkiej Brytanii wynosi 91 proc. (prasa drukowana - 56 proc, a prasa cyfrowa - 81 proc.), a w Kanadzie zasięg prasy to 86 proc. (print - 38 proc., PC + mobile - 69 proc.).

(MZD, 30.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.