Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 30, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PBC i Kantar: zasięg prasy w Polsce nie zmienia się od lat i wynosi 85 proc.

Dla 42 proc. czytelników prasy drukowanej to druk stanowi podstawową formę dostępu do treści (Andrys/Pixabay)

Według najnowszych badań PBC i Kantara zasięg prasy w Polsce wynosi 85 proc. i prawie nie zmienił się od dekady. - Zmieniły się za to nośniki czytelnictwa – mówiła podczas środowego webinaru PBC Izabella Anuszewska, client director w Kantar Polska.

Według badania PBC i Kantara zasięg prasy w Polsce w populacji 15-75 lat wynosi dziś 85 proc., z czego prasy drukowanej 50,2 proc, a prasy cyfrowej czytanej na komputerach, telefonach lub tablecie - 74,5 proc. Zasięg prasy mierzony jest według metodologii wypracowanej przez PBC i Kantar z użyciem wskaźnika CCS (Czytelnictwo Cyklu Sezonowego).

Jak wynika z badania, część czytelników jednocześnie korzysta z wydań drukowanych i cyfrowych. Dla 42 proc. czytelników prasy drukowanej to druk stanowi podstawową formę dostępu do treści. Udziały w czytelnictwie według płci wyglądają następująco: po prasę drukowaną sięga 60 proc. kobiet i 36 proc. mężczyzn; po prasę cyfrową zaś - 36 proc. kobiet i 64 proc. mężczyzn.

- Po prasę drukowaną chętniej sięgają także osoby starsze i osoby młode, dla których bycie offline jest wyborem życiowym. Mamy też osoby korzystające z mediów społecznościowych, ale po dogłębną wiedzę sięgające po prasę drukowaną – mówiła prezeska PBC Renata Krzewska podczas środowego webinaru prowadzonego pod hasłem: "Nowość: zasięg prasy z podziałem na platformy czytania".

Dla porównania zasięg prasy w Wielkiej Brytanii wynosi 91 proc. (prasa drukowana - 56 proc, a prasa cyfrowa - 81 proc.), a w Kanadzie zasięg prasy to 86 proc. (print - 38 proc., PC + mobile - 69 proc.).

(MZD, 30.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.