Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 25, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

OFFF Barcelona, dzień drugi: Szukamy oryginalności, ale to nie tylko zjazd geeków

Jedna z prawd, która wybrzmiała drugiego dnia OFFF Barcelona: Pogoń za trendami zbyt często sprawia, że zapominamy o swoim pochodzeniu i korzeniach, czyli o najbardziej realnych elementach stanowiących o naszej własnej, niepodrabialnej tożsamości (fot.M.O)

Drugi dzień festiwalu OFFF Barcelona przebiega wokół dyskusji na temat oryginalności. Prelegenci zastanawiają się, co sprawia, że jedne prace zostają zauważone i docenione, a inne nie. Ich prywatne i zawodowe doświadczenia są inspiracją dla setek widzów zainteresowanych designem - piszą Michał Oleksów i Kuba Kiraga z agencji Cut The Mustard wprost ze stolicy Katalonii.

Żeby być oryginalnym, trzeba eksperymentować. Will MacNeil - experience design director z londyńskiego The Mill - wie coś o tym. W trakcie swojej ponad 15-letniej kariery MacNeil nie bał się wykorzystywać nowych narzędzi i innowacji do tworzenia i opowiadania historii. Dziś tym narzędziem jest Generative AI i data-driven design. 

Dane i ich przetwarzanie w kreatywnych celach jest kierunkiem, w który spogląda współczesny design. Najlepszym tego przykładem jest kampania EE Hope United, w ramach której bazy danych wypełnione internetowym hejtem stały się głównym kreatywnym budulcem akcji społecznej, co pozwoliło stworzyć m.in. koszulki piłkarskie ze spersonalizowanym dizajnem. Udowodniono, że połączenie danych, sztucznej inteligencji i kreatywności wciąż dają nam nadzieję na lepszą przyszłość.

Czytajcie tutaj pierwszą relację z festiwalu: OFFF Barcelona, dzień pierwszy: Pytamy, czym karmią się kreatywni?

Oryginalność jest często wynikiem pracy całego zespołu. Eyal Sebbag i Tom Kariv z Wix Design Motion Studio - opowiadając o swoich projektach - skupiali się przede wszystkim na tym, jak w procesie twórczym wykorzystywać talenty swojego multidyscyplinarnego zespołu. A efekty? Zobaczcie sami projekt Wix Madefor Typeface - który jest efektem ich collaborative designu.

Lecz - żeby nie wyszło, że jesteśmy na jakimś zjeździe geeków - pojawiają się również głosy takie jak meksykańskiego studia Bienal, które przyjechało z komunikatem, który można zamknąć w krótkim stwierdzeniu: „Originality is about origin”. Meksykańscy twórcy udowadniali, że serce dizajnu jest zdecydowanie offline’owym tematem, a źródeł kreatywności należy szukać przede wszystkim w sobie i swoim najbliższym otoczeniu.

Pogoń za trendami zbyt często sprawia, że zapominamy o swoim pochodzeniu i korzeniach, czyli o najbardziej realnych elementach stanowiących o naszej własnej, niepodrabialnej tożsamości.

Takie podejście dobrze rymuje się z miejscem, w którym jesteśmy, bo przecież sam Gaudi uważał, że prawdziwa oryginalność polega na powrocie do źródeł - poprzez swoje zasoby i umiejętności do prostoty najwcześniejszych rozwiązań.

Press

Niebawem relacja z kolejnego dnia

***

OFFF Barcelona to jedna z największych imprez promujących kreatywność wizualną i design. Trzydniowy festiwal pełen warsztatów, konferencji i networkingu trwa w dniach 23-24-25 marca 2023 r.

***

Michał Oleksów, Kuba Kiraga, Cut The Mustard

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.