Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 14, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Po buncie współpracowników BBC odwiesza Gary'ego Linekera

Gary Lineker z BBC współpracuje od 1999 roku, a obecnie jest najlepiej opłacanym pracownikiem koncernu (screen: YouTube/Channel 4 News)

Gary Lineker po kilkudniowym zawieszeniu od poniedziałku może znów występować na wizji. BBC przywraca swojego najlepiej opłacanego pracownika po tym, jak jego odsunięcie wywołało bunt współpracowników i oparło się o sfery rządowe.

Po tym, jak były piłkarz, król strzelców Mistrzostw Świata z 1986 roku, napisał na Twitterze, że polityka brytyjskiego rządu wobec imigrantów przypomina sytuację w nazistowskich Niemczech w latach 30. ubiegłego stulecia, korporacja odsunęła go od prowadzenia sobotniej audycji "Match of the Day". Występujący z nim w programie koledzy, też byli piłkarze, a także prezenterzy innych programów państwowego nadawcy, solidarnie postanowili nie przychodzić do studia. Wywiadów dla BBC odmówili piłkarze Premier League. Do sytuacji odnosił się nawet premier Rishi Sunak, a szef koncernu BBC Tim Davie przepraszał widzów za zamieszanie.

Czytaj też: HBO zrealizuje kolejne sezony serialu "The Last of Us". Drugi w styczniu

Prezes korporacji Richard Sharp, który sam jest na cenzurowanym po aferze z byłym premierem Borisem Johnsonem (za sposób, w jaki wywalczył sobie posadę) powiedział, że BBC będzie teraz kontrolować sytuacje, w jakich zarówno stali pracownicy BBC, jak i współpracownicy freelancerzy wykorzystują media społecznościowe.

Tim Davie przekazał mediom, że Lineker zobowiązał się od tej pory trzymać wytycznych koncernu i poza sportem nie wypowiadać się na inne ważne dla życia publicznego tematy. Przynajmniej do czasu ewentualnej zmiany wspomnianych wytycznych, mogącej nadejść wraz z wynikami niezależnej komisji, która po aferze z Linekerem zaczęła badać ich słuszność.

Co znamienne, zarówno Tim Davie, jak i Gary Lineker w swoich publicznych oświadczeniach nie przeprosili za swoje wypowiedzi czy podejmowane przez nich decyzje. I choć największy kryzys wydaje się być na ten moment zażegnany, to afera może powrócić po ewentualnych nowych ustaleniach w sprawie wytycznych BBC.

Do tej pory brytyjska opinia publiczna w większości stała po stronie Linekera, opowiadając się za jego prawem do wyrażania swoich poglądów na tematy polityczne.

Czytaj też: Tygodnik „NIE” ma być wycofany z placówek Poczty Polskiej przez okładkę. Wbrew prawu prasowemu

(MAC, HAD, 14.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.