Dove namawia w kampanii do detoksu od social mediów
W ramach projektu powstał poradnik dla rodziców, który wyjaśnia, jak poruszać z dziećmi temat treści publikowanych w social mediach (screen: YouTube/Dove Polska)
Marka Dove uruchomiła kampanię edukacyjną "Detox Feedu", w której namawia nastolatki do bardziej świadomego korzystania z mediów społecznościowych.
Według badania przygotowanego na zlecenie marki 67 proc. dziewczynek w wieku szkolnym deklaruje, że chciałoby wyglądać tak jak obserwowane przez nie influencerki. Zaledwie 7 proc. nastolatek nigdy nie widziało w mediach społecznościowych treści związanych z przejściem na dietę i utratą wagi. Co więcej, dwie na pięć dziewczynek uważają, że "toksyczne porady urodowe" zamieszczane w social mediach są powodem ich niskiej samooceny. 29 proc. badanych deklaruje, że obserwuje co najmniej jedno konto, które sprawia, że czują się mniej piękne.
Czytaj też: Elon Musk chce stworzyć alternatywę dla ChatGPT
W ramach projektu powstał poradnik dla rodziców, który wyjaśnia, jak poruszać z dziećmi temat treści publikowanych w social mediach. Przygotowano również cykl wideo mówiący m.in. o tym, czym są toksyczne treści, jak przeprowadzić "detoks feedu" i świadomie korzystać z mediów społecznościowych. W materiałach wypowiadają się psychologowie Małgorzata Ohme, Szymon Niemiec i Karolina Tucholska-Siermińska.
W akcji udział biorą również influencerzy, m.in. Aleksandra Żebrowska, Joanna Koroniewska i Patricia Kazadi. Kampanii towarzyszy spot "Nie powiedziałabyś tego swojej córce, ale ona słyszy to online", wykorzystujący technologię deepfake. Wszystkie materiały dotyczące działań marki dostępne są na stronie Detoxfeedu.pl.
Czytaj też: Związek Firm Public Relations wybrał radę związku na lata 2023-2025
(KAP, 07.03.2023)