Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 02, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Klauzule inflacyjne Vectry oraz Multimedia Polska pod lupą UOKiK

Grupa Vectra tłumaczy, że mierzy się z rosnącymi kosztami działalności (fot. Wojciech Olkuśnik/East News)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada wprowadzone przez Vectrę i Multimedia Polska (obie z Grupy Vectra) klauzule inflacyjne, które pozwalają podnosić ceny pakietów w czasie trwających umów.

- Prowadzimy postępowanie wyjaśniające związane z wprowadzeniem przez spółki Vectra oraz Multimedia Polska postanowień inflacyjnych - przekazało nam biuro prasowe UOKiK.

Grupa Vectra nie odpowiedziała w środę na prośbę o komentarz w związku z postępowaniem UOKiK.

Już w listopadzie 2022 postępowania wyjaśniające dotyczące klauzul inflacyjnych Urząd zaczął prowadzić w sprawie Orange Polska, P4 i T-Mobile Polska.

"Klauzule inflacyjne, jeżeli mają być wprowadzane do umów, powinny zabezpieczać obie strony i nie mogą być wykorzystywane tylko na korzyść przedsiębiorców. Tymczasem zakładane zmiany w zobowiązaniach zawartych na czas oznaczony mogą prowadzić do przerzucania konsekwencji zmieniającej się sytuacji gospodarczej na użytkowników" - tłumaczył wtedy UOKiK.

Postępowania wyjaśniające są wszczynane w przypadku podejrzenia, że mogło dojść do naruszenia reguł konkurencji. Jeśli zebrany materiał potwierdzi podejrzenia UOKiK, rezultatem może być wszczęcie postępowania antymonopolowego dotyczącego praktyk ograniczających konkurencję.

Jak informowaliśmy, Grupa Vectra podwyższa swoim klientom opłaty abonamentowe za internet i telewizję, wykorzystując do tego m.in. wprowadzone pod koniec 2022 roku tzw. klauzule waloryzacyjne. Uprawniają one operatora do podniesienia cen w przypadku inflacji i obniżenia w przypadku deflacji. Zmiana cennika z tego powodu nie pozwala jednak abonentowi wypowiedzieć umowy przed czasem bez narażenia się na kary umowne.

W praktyce w wyniku wprowadzenia klauzuli np. pakiet telewizyjny kosztujący dotychczas 15 zł zdrożeje do 17,16 zł miesięcznie. Grupa Vectra tłumaczyła, że mierzy się z rosnącymi kosztami działalności, a poprzez waloryzację cen będzie mogła dalej świadczyć usługi na poziomie oczekiwanym przez jej klientów.

Grupa Vectra, w skład której wchodzą m.in. operatorzy kablowi Vectra i Multimedia Polska, w 2021 roku miała 196 mln zł zysku netto przy 1,52 mld zł przychodów ze sprzedaży. Według danych "Telekabel & Digital TV" na koniec 2021 roku Grupa Vectra posiadała łącznie 1,7 mln abonentów usług telewizyjnych. Była pod tym względem liderem rynku kablowego, wyprzedzając UPC Polska - 1,4 mln.

(MNIE, 02.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.