Plan G to nowa spółka Agory. Przejmie wydawanie „Gazety Wyborczej”?

Agora planuje wydzielenie wydawania "Gazety Wyborczej" do odrębnej spółki (fot. Piotr Molecki/East News)
Agora SA założyła spółkę córkę pod nazwą: Plan G. Profil i nazwa wskazują, że nowa firma powstała po to, by przejąć wydawanie „Gazety Wyborczej”.
Z informacji Krajowego Rejestru Sądowego wynika, że Plan G została zarejestrowana 27 stycznia. Ma niewielki kapitał zakładowy – 5 tys. zł. Wszystkie udziały należą do Agory SA. Prezesem jednoosobowego zarządu został Paweł Czajkowski, który zasiada w zarządzie innej spółki Agory – Plan D (dawna Domiporta).
Czytaj też: Agora w Eurozecie. Prezes Agory: Najpierw wspólna oferta handlowa
Spółka Plan G jako przedmiot przeważającej działalności zgłosiła „sprzedaż detaliczną gazet i artykułów piśmiennych w wyspecjalizowanych sklepach”. To wskazuje, że będzie mogła wydawać „Gazetę Wyborczą” i towarzyszące jej tytuły – „Wysokie Obcasy” czy „Ale Historia”.
Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory, nie odpowiedziała wczoraj na pytania „Presserwisu” o cel utworzenia i rolę spółki Plan G.
Na 1 marca zaplanowane jest nadzwyczajne walne zgromadzenie wspólników Agory, na którym ma być głosowane wydzielenie do osobnych spółek takich segmentów biznesowych, jak "Gazeta Wyborcza", Gazeta.pl i wydawnictwo książkowo-płytowe.
Czytaj też: Sylwia Czubkowska odchodzi ze Spider's Web. „Wakacje od dziennikarstwa”
(JF, 28.02.2023)
