PSMM: Ponad 64 mln publikacji o wojnie w Ukrainie w ciągu roku od jej wybuchu
Pełny raport znajduje się na stronie Psmm.pl (fot. materiały prasowe)
PSMM Monitoring & More przygotował raport podsumowujący rok wojny w Ukrainie w przestrzeni medialnej. Według danych firmy za okres od 24 lutego 2022 roku do 19 lutego 2023 w Polsce pojawiło się ponad 64 mln publikacji o wojnie.
W okresie objętym analizą w mediach tradycyjnych pojawiło się ponad 8,4 mln publikacji. Z kolei w mediach społecznościowych dyskusja wygenerowała łącznie prawie 54 mln postów i komentarzy.
Czytaj też: Media ze specjalnymi programami i rozmowami w rocznicę rosyjskiej agresji na Ukrainę
Najwięcej publikacji na temat wojny opublikowano w marcu: 1,8 mln w mediach tradycyjnych i ok. 12,5 mln w mediach społecznościowych.
W lutym ub.r. udział artykułów na tle wszystkich publikacji w tamtym miesiącu wyniósł 35,4 proc. To najwyższy tego typu wynik – w marcu udział wyniósł 28,6 proc., w kwietniu 21,6 proc. W styczniu 2023 roku publikacje o wojnie stanowiły 12 proc. wszystkich postów, a w lutym 11,9 proc. (stan na 19 lutego).
Najwięcej publikacji w mediach tradycyjnych ukazało się w internecie (82 proc.). W pierwszej trójce najaktywniejszych serwisów internetowych znalazły się: Wp.pl, Wiadomości.onet.pl. oraz Rp.pl. Udział publikacji na temat wojny w Ukrainie w radiu, prasie oraz telewizji był znacznie niższy i stanowił kolejno 10, 5 i 3 proc. Najwięcej audycji radiowych opublikowało Polskie Radio 24, z kolei najaktywniejsze w segmencie prasy i telewizji były odpowiednio: "Rzeczpospolita" (za nią "Gazeta Polska Codziennie" i "Gazeta Wyborcza") oraz TVP Info (na podium znalazły się Polsat News oraz TVN 24).
Czytaj też: Rocznica rosyjskiej inwazji na Ukrainę dominującym tematem w prasie i internecie
Najpopularniejszym miejscem dyskusji na temat wojny były Facebook (47 proc. interakcji) oraz Twitter (40 proc.). Do najbardziej angażujących profili na Facebooku zaliczymy: SokzBuraka (2 705 847 interakcji), Fakt24.pl (2 593 275) oraz Onet Wiadomości (2 540 086). Z kolei na Twitterze najwięcej treści dotyczących wojny pojawiło się na profilach: Radosław Sikorski MEP (733 956 interakcji), Tomasz Lis (577 285) oraz Kancelaria Prezydenta (520 320).
Dane do raportu zebrano z ponad tysiąca tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, mediów społecznościowych oraz stu stacji radiowych i telewizyjnych.
(KAP, 24.02.2023)