Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 08, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziennik "Metropol" został zamknięty

Grupa Metro International zdecydowała o wycofaniu się z Polski, co oznacza zamknięcie bezpłatnego dziennika "Metropol".

Wczoraj o decyzji wydawcy powiadomiła pracowników gazety Małgorzata Golińska, prezes TPP (polska spółka Metro International) i przedstawiciel centrali grupy z Londynu. Ostatni numer ”Metropolu” ukazał się w piątek 5 stycznia. W wydawnictwie dojdzie teraz do zwolnień grupowych, pracę ma stracić około 70 osób. Na stronie internetowej Metro International napisano, że powodem zamknięcia tytułu w Polsce było to, że nie spełnił on oczekiwań finansowych, a coraz trudniejsza sytuacja na polskim rynku dzienników, szczególnie w segmencie prasy bezpłatnej, utrudniała poprawę wyników. Według danych z Krajowego Rejestru Sądowego w 2005 roku spółka TPP zanotowała 12 mln zł straty. W ubiegłym roku według danych nieaudytowanych spółka zanotowała ujemny wynik operacyjny w wysokości około 11 mln zł przy przychodach ok. 16 mln zł. ”Metropol” ukazywał się w Polsce od 2000 roku. Początkowo tylko w Warszawie, od jesieni 2004 roku codziennie we wszystkich miastach Polski liczących ponad 300 tys. mieszkańców. W 2006 roku dwukrotnie podniósł nakład (w marcu o 25 proc., we wrześniu o 40 proc. – w sumie do poziomu 400 tys. egz.). We wrześniu uruchomił także biura sprzedaży reklamy w Krakowie i Gdańsku. Jeszcze pod koniec 2006 roku wydawca walczył o reklamodawców, m.in. uruchamiając dwa nowe dodatki – ”CyberMetropol” i ”MetropolStyle”. Zarząd TPP nie chce komentować decyzji londyńskiej centrali. Ta podaje, że zamknięcie tytułu w Polsce obciąży jej wynik w pierwszym kwartale br. o ok. 2,5 mln dolarów. Wiadomo, że grupa już latem szukała nabywcy tytułu. Według nieoficjalnych informacji ofertę tę przyjął Axel Springer Polska, ale ostatecznie nie porozumiano się co do ceny. – Jestem zaskoczony. Uważam, że to koniec prasy bezpłatnej w Polsce, bo nie sądzę, aby teraz Agora kontynuowała wydawanie swojego ”Metra” – mówi Dominik Tzimas, obecnie wydawca ”Dziennika” (Axel Springer Polska), który do czerwca ub.r. był dyrektorem zarządzającym TPP. Jego zdaniem wydawca ”Gazety Wyborczej” utrzymywał ”Metro”, aby blokować rozwój konkurenta w tym segmencie prasy. Agora odmówiła komentarza w sprawie zamknięcia dziennika konkurenta. Krzysztof Kulesz, media supervisor z ZenithOptimedia Group, uważa, że zamknięcie ”Metropolu” nie świadczy o słabości prasy bezpłatnej w Polsce. – Ten segment radzi sobie coraz lepiej, rozwija się. Reklamodawcy coraz częściej przekonują się do darmowych gazet. Te z kolei są bardziej otwarte na niestandardowe działania reklamowe na ich łamach, o których możemy zapomnieć w przypadku wiodących dzienników płatnych. Pytanie, jakie ruchy poczyni teraz ”Metro” i czy znajdzie się ktoś, kto będzie chciał wypełnić lukę powstałą po zniknięciu ”Metropolu” – mówi Kulesz.

(GK, SK, 08.01.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.