Ukraińska kampania "Dziękuję Ci, Polsko!" dotarła do ponad 13,5 mln telewidzów
Kampania "Dziękuję Ci, Polsko!" osiągnęła większy zasięg niż planowano (fot. Attention Marketing/materiały prasowe)
Przygotowana przez Ambasadę Ukrainy w Warszawie kampania "Dziękuję Ci, Polsko!" w ciągu dwóch tygodni dotarła do ponad 13,5 mln telewidzów. Była też emitowana w kanałach OOH/DOOH i promowana w serwisach społecznościowych.
Kampania, którą zapoczątkował wyemitowany 11 listopada 2022 roku film opracowany na podstawie prawdziwych historii przez Dom Produkcyjny Esse i reżysera Stanisława Kapralowa, trwała od 16 stycznia do 3 lutego. Spoty telewizyjne emitowano na głównych polskich antenach: w TVP 1 i 2 (56 spotów), w Polsacie (35 spotów) i w TVN (26 spotów). Ich łączna widownia wyniosła 13 543 175.
Czytaj też: OMD rozpoczęła pomiar wskaźnika attention w nowej odsłonie kampanii McDonald’s
W kanałach digital outdoor kampania pojawiła się w przejściach podziemnych, gdzie została obejrzana przez 471 671 odbiorców, oraz w warszawskich galeriach handlowych Arcadia, Mokotów Północna, gdzie powinna dotrzeć do 3,6 mln odbiorców. W kampanii prowadzonej na ekranach dworcowych w Warszawie (Wschodnia i Zachodnia), Krakowie, Katowicach Wrocławiu i Przemyślu wyświetlono łącznie 26 220 spotów.
W mediach społecznościowych na YouTube spot przez tydzień obejrzało 1 001 773 unikalnych użytkowników, a na Facebooku i Instagramie 5 664 719 użytkowników, którzy pozostawili 11 490 138 reakcji.
Według Adama Sanockiego, szefa agencji Attention Marketing, która odpowiadała za plan i realizację kampanii komunikacyjnej, w samej tylko telewizji udało się osiągnąć wynik lepszy niż planowany – 118 GRP.
Czytaj też: TikTok ma w Europie ponad 150 mln użytkowników. Stworzy centra danych, także w Polsce
(PAR, 21.02.2023)