Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 17, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Miejski portal wKatowicach.eu zainwestował w mobilne studio wideo

Mobilne studio katowickiego serwisu samorządowego powstało na bazie Renault Mastera (fot. Facebook/Kamil Zatoński)

Działający od roku samorządowy portal wKatowicach.eu wzbogacił się o mobilne studio wideo. Będzie służyło realizacjom audycji w poetyce telewizji śniadaniowej.

Portal wKatowicach.eu ruszył w połowie stycznia 2022 roku i od początku zapowiadał uruchomienie studia mobilnego. Ostatecznie wóz trafił do redakcji w tym tygodniu.

- Studio mobilne to bus Renault Master, który rękami rzemieślnika został pozbawiony swojego środka i dziś wygląda zupełnie inaczej. Dlatego też trochę trwało jego wykończenie - mówi "Presserwisowi" redaktor naczelny portalu Kamil Zatoński. - Zdemontowano fabryczną zabudowę i zamontowano akustyczno-termiczne wnętrze, wyposażenie w postaci ledowego oświetlenia, klimatyzację, ogrzewanie, dodatkowe zasilanie, kanapy i inne meble. Co istotne, jego wyposażenie, czyli sprzęt do rejestracji dźwięku i obrazu, jest wykorzystywane przez dziennikarzy również w codziennej reporterskiej pracy, co znacznie ograniczyło koszty.

Zatoński nie chce zdradzać kosztów adaptacji pojazdu na cele reporterskie. - Nie chcemy zdradzać konkretnej wyceny, bo dla branży mogłaby być to spora podpowiedź, a jednak chcemy, żeby nasz pomysł w regionie pozostał wyjątkowy i nie był powielany - mówi Zatoński.

Zapytaliśmy menedżerów związanych z telewizją, ile kosztuje takie studio. Zastrzegli, że nie są w stanie oszacować kosztów zakupu samochodu (sprawdziliśmy: używany Renault Master kosztuje około 50 tysięcy zł, nowy - 150 tysięcy złotych). Według ekspertów sprzęt do takiej klasy studia mobilnego nie musi kosztować więcej niż 20 tysięcy złotych, adaptacja wnętrza - drugie tyle. 

Zatoński dodaje: - Nie jest tajemnicą, że zainspirował nas format internetowego programu Foot Truck, który jest prowadzony przez dziennikarzy sportowych - mówi. - Chcemy być bliżej mieszkańców i naszych gości, a jak wiemy, w dziennikarstwie bardzo ważny jest czas. Jeśli gość nie będzie mógł dotrzeć do naszej siedziby, to my pojawimy się u niego. Tematyka rozmów studiu mobilnym będzie różnorodna, trochę na zasadzie programów śniadaniowych. Najważniejszy będzie temat dnia, człowiek i jego historia.

Jak podkreśla Zatoński, od początku w portalu postawiono na format wideo. - I po roku wiemy, że to właśnie on wyróżnia nas wśród lokalnej konkurencji. W ciągu roku nasze formaty wideo zostały wyświetlone blisko 28 milionów razy, dlatego studio stworzyliśmy w wersji mobilnej - mówi.

Portal jest serwisem należącym do miasta - konkretnie do Katowickiej Agencji Wydawniczej. Spółka ta została powołana pod koniec 2021 roku. WKatowicach.pl „ma pełnić funkcję informacyjną o projektach realizowanych w mieście i przez miasto", jak mówił rok temu Jacek Szymik-Kozaczko, prezes KAW. Na bazie materiałów z serwisu  od października 2022 roku wydawany jest również bezpłatny miesięcznik "wKatowicach.eu".

(PAR, 17.02.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.