Twitter wprowadza złote odznaki dla firm po tysiąc dolarów miesięcznie
Elon Musk szuka pieniędzy dla Twittera na różne sposoby (fot. Wikimedia Commons/Cleverson Oliveira Mcom)
Elon Musk przedstawił pomysł, by firmy i marki, które chcą dysponować zweryfikowanymi odznakami, płaciły Twitterowi 1 tys. dol. miesięcznie. Wtedy będą mogły legitymować się odznakami w kolorze złotym.
Według nieoficjalnych informacji Twitter prosi firmy o wpłacanie 1 tys. dol. miesięcznie plus dodatkowo 50 dol. za każde stowarzyszone subkonto, aby utrzymać złote odznaki weryfikacyjne, które firma wprowadziła w grudniu, zastępując niebieskie znaczniki wyboru dla firm. Witryna z wiadomościami technicznymi The Information potwierdziła szczegóły, dodając, że ceny "są finalizowane i mogą jeszcze się zmienić".
Czytaj też: Twitter zamierza dzielić się przychodami z częścią twórców reklam
Cena za status złotego znacznika została objęta nową usługą Twitter Blue for Business, która jest "nowym sposobem weryfikacji i wyróżnienia się firm i ich podmiotów stowarzyszonych na Twitterze". Na swoim głównym koncie klienci Twitter Blue for Business mogą łączyć powiązane osoby, firmy, marki – a nawet "postacie filmowe" – które otrzymają małą plakietkę ze zdjęciem profilowym firmy macierzystej obok własnego niebieskiego lub złotego znacznika. Twitter wprowadził również nowe kwadratowe zdjęcia profilowe dla firm i marek oraz dodał szare znaczniki do kont rządowych.
Musk powiedział, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy Twitter zrezygnuje ze wszystkich starszych zweryfikowanych znaczników. Tak, że ostatecznie tylko płacący klienci indywidualni i korporacyjni będą mieli zweryfikowany status.
W przypadku osób fizycznych Twitter Blue (zawierający niebieski znacznik) kosztuje 8 dol. miesięcznie w internecie i 11 dol. za pośrednictwem systemu iOS firmy Apple.
Czytaj też: Założyciel Spotify otworzył przychodnię i chce skanować ludzi
W międzyczasie firma doradcza Innisfree M&A Incorporated pozwała Twittera przed Sądem Najwyższym stanu Nowy Jork o niezapłacenie rachunków w wysokości 1,9 mln dol. Chodzi o usługi świadczone w czasie, gdy Musk starał się o przejęcie koncernu.
Elon Musk, pozostając właścicielem i dyrektorem generalnym Twittera, jest też CEO koncernów SpaceX oraz Tesla.
Czytaj też: Getty Images oskarża sztuczną inteligencję o wykorzystanie ponad 12 mln zdjęć
(MAC, 07.02.2023)