Spotify ma już 489 mln użytkowników, ponad 200 mln płatnych, ale zwiększa stratę
Na koniec marca Spotify spodziewa się przekroczyć 500 mln subskrypcji (fot. Unsplash.com/Thibault Penin)
Spotify podał wyniki finansowe za ostatni kwartał ubiegłego roku. Liczba abonentów wzrosła bardziej, niż się spodziewano. Większa od oczekiwanej jest jednak także strata. W ujęciu rok do roku wyniosła aż 700 proc. – z 39 mln euro na 292 mln. Szwedzki serwis winę za taki stan rzeczy zrzuca na intensywne inwestycje w podcasty.
Łączna miesięczna liczba aktywnych użytkowników przebiła oczekiwania, osiągając 489 mln i przekraczając wyraźnie prognozowane 478 mln. Liczba abonentów Premium wzrosła w tym kwartale o 10 mln, osiągając globalnie 205 mln (o 14 proc. rok do roku). Jako pierwszy serwis przekroczył 200 mln z płatnymi treściami. Na koniec pierwszego kwartału 2023 Spotify spodziewa się w sumie przekroczyć 500 mln subskrypcji.
Czytaj też: Instagram wprowadził w Polsce opcję notatek
W ujęciu rok do roku ogólna liczba subskrypcji wzrosła o 20 proc. W porównaniu z poprzednim kwartałem – o 7 proc. (z 456 mln).
Przychody w zasadzie na spodziewanym poziomie – 3,17 mld euro (wobec oczekiwanych 3,18). Względem analogicznego okresu poprzedniego roku to wzrost o 18 proc. Strata na akcję – 1,40 euro.
Aby zoptymalizować zyski, firma zwolni w tym roku 6 proc. pracowników, czyli ok. 600 osób.
Czytaj też: Szef TikToka w marcu będzie bronić przyszłości firmy przed amerykańskim Kongresem
(MAC, 01.02.2023)