Ministerstwa kupiły czas antenowy w Telewizji Trwam
Z odpowiedzi na interpelacje posłanki Hanny Gill-Piątek wynika, że ministerstwa systematycznie kupują czas antenowy w Telewizji Trwam (screen: YouTube/Radio Maryja)
Kampanię informującą o zakończeniu unijnego budżetu na lata 2021-2027 Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR) przeprowadziło w Telewizji Trwam. Czas antenowy u o. Tadeusza Rydzyka wykupił też resort klimatu i środowiska.
MFiPR w odpowiedzi na interpelację posłanki na Sejm Hanny Gill-Piątek podało, że w latach 2021 i 2022 zawarło dwie umowy cywilnoprawne z Fundacją Lux Veritatis. Ich przedmiotem była emisja spotu dla kampanii informującej o zakończeniu negocjacji unijnego budżetu na lata 2021-2027, realizowana w styczniu i lutym 2021 roku, o wartości 29,6 tys. zł. Resort funduszy i polityki regionalnej kupił też w Telewizji Trwam czas antenowy poświęcony tematyce Funduszy Europejskich w okresie od listopada 2021 do marca 2022 o wartości 250 tys. zł (wartość dokonanej płatności 80 tys. zł).
Czytaj też: Dezinformatorzy Hofman, Świrski i Pereira będą uczyć, jak walczyć z dezinformacją
Natomiast Ministerstwo Klimatu i Środowiska zawarło z fundacją Lux Veritatis umowę na zakup czasu antenowego w Telewizji Trwam na potrzeby emisji spotów antenowych we wrześniu i grudniu ub.r. o wartości odpowiednio 47,1 tys. zł oraz 104,2 tys. zł.
Dzięki interpelacjom Hanny Gill-Piątek udało się nam ustalić, że w latach 2015-2021 aż osiem ministerstw i kancelaria premiera na produkcję i emisję spotów w Telewizji Trwam wydały ponad 5,9 mln zł.
Czytaj też: W Zoom TV nie będzie wiosną nowych odcinków "Magii nagości. Polska"
(JF, 23.01.2023)