Canal+ Polska zainteresowany inwestycją w Kanał Sportowy
Kanał Sportowy tworzą Michał Pol, Mateusz Borek, Tomasz Smokowski i Krzysztof Stanowski (screen: Youtube.com/Kanał Sportowy)
Canal+ Polska zamierza zainwestować w Kanał Sportowy, projekt wideo tworzony przez Mateusza Borka, Michała Pola, Tomasza Smokowskiego i Krzysztofa Stanowskiego - wynika z informacji "Presserwisu".
Według naszego informatora Canal+ finalizuje już zakup udziałów w Kanale Sportowym. Nie wiadomo jednak, o jakiej wielkości pakiet chodzi - mniejszościowy czy kontrolny. Inny rozmówca "Presserwisu" tłumaczy: - Canal+ zależy na dotarciu do nowej, młodszej grupy odbiorców, a Kanał Sportowy im to zapewni.
Canal+ nie odnosi się do naszych informacji. - Jeżeli będziemy mieli jakiekolwiek informacje akwizycyjne do przekazania, dowie się pan jako pierwszy - przekazała "Presserwisowi" prezeska firmy Edyta Sadowska.
Czytaj też: Nielsen: z globalnych platform streamingowych korzysta prawie 40 proc. Polaków
Michał Pol, zamiast odpowiedzieć na pytania, które mu zadaliśmy, skrytykował tekst o Kanale Sportowym, który ukazał się w "Press". Mateusz Borek przekazał, że jest na urlopie. - Nie rozmawiam z "Pressem". Do widzenia - uciął Krzysztof Stanowski i się rozłączył. Z Tomaszem Smokowskim nie udało nam się skontaktować.
W zeszłym tygodniu pięściarz i zawodnik MMA Marcin Najman zapytał publicznie Krzysztofa Stanowskiego w mediach społecznościowych: "Krzysiu, czy sprzedajecie Kanał Sportowy Canalowi+ ???". Stanowski nie zareagował na pytanie Najmana na Twitterze.
Kanał Sportowy, który ruszył w 2020 roku, na YouTube ma 935 tys. subskrybentów. Jesienią 2022 roku uruchomił własną platformę wideo i aplikację mobilną. W badaniu Mediapanel PBI/Gemius nie ma wyników dla serwisu Kanalsportowy.pl.
W 2021 roku spółka Kanał Sportowy zanotowała 11,1 mln zł przychodów ze sprzedaży i wypracowała 1,6 mln zł zysku netto (źródło KRS).
O Kanale Sportowym pisaliśmy w magazynie "Press" (przeczytaj).
(KOZ, MAT, 18.01.2023)