Lidl najsilniej wspieraną marką w telewizji w 2022 roku. Za nim Play i Media Expert
Lidl prowadził w 2022 roku kampanię, której twarzą był Robert Lewandowski (fot. materiały prasowe)
W 2022 roku najsilniej wspieraną marką w telewizji była sieć dyskontów Lidl – wynika z przygotowanej dla "Presserwisu" analizy agencji mediowej Media Context na podstawie danych Nielsen Media. W czołówce uplasowały się też Play i Media Expert.
Kampanie marki Lidl w 2022 roku wygenerowały 61 666 punktów ratingowych (GRP), co oznacza spadek o 22 proc. w porównaniu z 2021 rokiem. W zeszłym roku firma prowadziła m.in. kampanię z Robertem Lewandowskim. Drugą marką była Play z 40 749 GRP (wzrost o 39 proc.), a trzecią – Media Expert – 38 931 GRP (wzrost o 4 proc.).
Czytaj też: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej zarzuca Andrzejowi Pągowskiemu psucie wizerunku branży
W pierwszej dziesiątce marek pod względem liczby wygenerowanych punktów ratingowych znalazły się również: Orange – 35 224 GRP (spadek o 10 proc.), T-Mobile – 32 045 GRP (spadek o 9 proc.), Biedronka – 31 070 GRP (spadek 23 proc.), Leroy Merlin – 29 661 GRP (wzrost o 37 proc.), Plus – 28 889 GRP (spadek o 17 proc.), Kaufland – 27 742 GRP (wzrost o 26 proc.) i Allegro – 26 309 GRP (wzrost o 7 proc.).
Z kolei w zeszłorocznym TOP20 znalazły się cztery nowe marki w porównaniu z zestawieniem za 2021 rok. Są to: Credit Agricole – 21 717 GRP (16. miejsce; wzrost o 71 proc.), McDonald's – 19 986 GRP (17. miejsce; wzrost o 18 proc.), Apap – 19 208 GRP (19. miejsce; wzrost o 2 proc.) i Aldi – 19 162 GRP (20. miejsce; wzrost o 534 proc.).
Czytaj też: Shopee, który kończy działalność, wydał na reklamy w polskich mediach ponad 140 mln zł
(KOZ, 16.01.2023)