Paramount+ rośnie dzięki rekordowej oglądalności "Top Gun: Maverick"
Sukces filmu zwiększył oglądalność starego "Top Gun" o 400 proc., a tytułów związanych z franczyzą "Mission: Impossible" w serwisie o ponad 140 proc. (screen: YouTube/Paramount Pictures)
"Top Gun: Maverick" trafił z kin do serwisu streamingowego i od razu stał się główną "lokomotywą" i najczęściej oglądanym filmem w Paramount+.
Kontynuacja "Top Gun" z 1986 roku, także z udziałem Toma Cruise'a, przyniosła już 1,48 mld dol. wpływów ze sprzedaży biletów w kinach, stając się najczęściej oglądanym filmem 2022 roku.
Czytaj też: Netflix i Chris Rock 4 marca z pierwszą transmisją w historii serwisu
"Niespodziewany sukces tego filmu w kinie, a teraz w transmisji strumieniowej jest niezaprzeczalnym dowodem na siłę wieloplatformowej strategii wydawniczej Paramount" – pochwalił się Brian Robbins, prezes i dyrektor generalny Paramount Pictures oraz dyrektor ds. treści w dziale Movies and Kids & Family, Paramount+.
Między 22 grudnia a Bożym Narodzeniem film "Top Gun: Maverick" pobił rekordy jako najczęściej oglądana premiera filmowa w historii Paramount+, przewyższając poprzedni rekord należący do "Sonic 2. Szybki jak błyskawica" o 60 proc.
Ponadto sukces filmu zwiększył oglądalność starego "Top Gun" o 400 proc., a tytułów związanych z franczyzą "Mission: Impossible" w serwisie o ponad 140 proc.
Czytaj też: Sky może stracić 150 mln funtów na zmianie przepisów reklamowych
Chociaż kontynuacje nie są ogólnie znane ze zdobywania nagród i wyróżnień krytyków, jak wskazuje komunikat prasowy Paramount, "Maverick” znalazł się na liście 10 najlepszych filmów AFI 2022 roku i został nagrodzony przez National Board of Review. Otrzymał także nominacje do Złotego Globu za najlepszy film dramatyczny i najlepszą oryginalną piosenkę do filmu ("Hold My Hand” Lady Gagi) oraz nominacje do nagrody Critics Choice Award dla najlepszego filmu i najlepszego aktora.
Ścieżka dźwiękowa filmu osiągnęła pierwsze miejsce wśród albumów i ścieżek w iTunes, pierwsze w Amazon i drugie miejsce w Spotify.
Paramount+ wystartował w marcu 2021 roku. Do tej pory osiągnął ponad 46 mln subskrypcji.
Czytaj też: John Cleese ma pretensje do BBC o brak powtórek "Latającego cyrku Monty Pythona"
(MAC, 30.12.2022)