TikTok wskazuje trendy marketingowe na 2023 rok
Pełny raport znajduje się pod adresem Newsroom.tiktok.com (fot. TikTok)
Platforma TikTok opublikowała raport, w którym wskazuje najważniejsze trendy w aplikacji, które pomogą reklamodawcom odpowiednio przygotować kampanie i zapewnić im odpowiednie zasięgi w 2023 roku.
Pierwszym trendem wymienionym przez autorów raportu jest tzw. actionable entertainment, czyli treści tworzone z myślą o aktywizowaniu ich odbiorców. Lepsze dotarcie do konsumentów oferują tutoriale tworzone w myśl zasady "pokaż, a nie sprzedawaj". TikTok wskazuje, że na odbiorców wpłynie nie tylko szczerość przekazu, ale też fakt, że odnosi się on do bardzo konkretnego problemu.
Czytaj też: Nie musisz tańczyć! Jak polskie redakcje wchodzą do TikToka. Radzą najlepsi
TikTok przewiduje również, że w 2023 roku wzrośnie zainteresowanie działaniami z obszaru self-care z naciskiem na zapewnianie odbiorcom radości. 50 proc. użytkowników TikToka twierdzi bowiem, że aplikacja poprawia im humor. 40 proc. natomiast uważa, że jedną z głównych motywacji do zakupu reklamowanego produktu jest to, czy zakup "podniesie ich na duchu".
Autorzy raportu uważają, że w nadchodzącym roku istotne będzie opieranie swoich działań na społecznościach, które tworzą się pod hashtagami na platformie. Wśród nich wymienia m.in. #TechTok, #TiredMom czy #CleanTok, które dotyczą odpowiednio technologii, parentingu i sprzątania. 38 proc. użytkowników platformy twierdzi bowiem, że reklamy na TikToku uczą ich czegoś nowego. 40 proc. natomiast wskazuje, że oglądając treści konkretnego twórcy, czują się członkami jego internetowej społeczności.
TikTok w swoim raporcie oparł się na danych dotyczących wydajności platformy w 2022 roku.
Czytaj też: Musk musi odejść. Tak zdecydowali internauci
(KAP, 20.12.2022)