Nadające na ósmym multipleksie Zoom TV, Nowa TV i Metro zyskują udział w rynku
MUX 8 od początku nie był brany pod uwagę przy tzw. refarmingu, który wiązał się ze zmianą standardu naziemnego (fot. Pixabay.com)
Zoom TV, Nowa TV i Metro, nadające na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, w grupie ogólnej 4+ poprawiły wyniki porównaniu z zeszłym rokiem. Z kolei Telewizja WP, również dostępna na MUX 8, utrzymała udział sprzed roku.
Telewizja WP (Wirtualna Polska) w grupie ogólnej 4+ miała w listopadzie średnio 0,55 proc. udziału (bez zmian). Kanał Zoom TV (Grupa Kino Polska) zwiększył udział z 0,44 proc. do 0,55 proc. Wyniki poprawiły też: Nowa TV (Grupa Polsat Plus) - z 0,31 proc. do 0,4 proc. i Metro (TVN Warner Bros. Discovery) - z 0,32 proc. do 0,34 proc.
Wśród widzów między 16. a 49. rokiem życia udział Zoom TV wynosił 0,55 proc. (wzrost z 0,47 proc.), Telewizji WP - 0,52 proc. (wzrost z 0,5 proc.), Metra - 0,43 proc. (w górę z 0,33 proc.), a Nowej TV - 0,38 proc. (wzrost z 0,28 proc.).
Czytaj też: TVP ma jednak zakontraktowaną międzynarodową gwiazdę na sylwestra w Zakopanem
Z kolei w grupie 16-59 lat Telewizja WP prowadziła z 0,64 proc. udziału wobec 0,6 proc. rok wcześniej. Zoom TV miał 0,61 proc. (wzrost z 0,5 proc.), Metro - 0,41 proc. (wzrost z 0,36 proc.), a Nowa TV - 0,41 proc. (wzrost z 0,32 proc.).
MUX 8 od początku nie był brany pod uwagę przy tzw. refarmingu, który wiązał się ze zmianą standardu naziemnego. W konsekwencji kanały na nim dostępne mogą być odbierane też na starszych dekoderach i telewizorach. Na nowy standard nie przeszedł również MUX 3 z głównymi kanałami TVP, np. TVP 1 i TVP 2. To jednak efekt wniosku szefa MSWiA Mariusza Kamińskiego do Jacka Oko, prezesa UKE. Dzięki temu trzeci multipleks może nadawać w starym systemie do końca 2023 roku.
Od końca 2018 roku na MUX 8 dostępne są również kanały Telewizji Polskiej. Obecnie są to TVP Kobieta i TVP Kultura. Umowa TVP z Emitelem na miejsca na tym multipleksie wygasa jednak w 21 grudnia br. i nie wiadomo, czy zostanie przedłużona.
Dane: Nielsen Media.
(MNIE, 14.12.2022)