Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 14, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nadające na ósmym multipleksie Zoom TV, Nowa TV i Metro zyskują udział w rynku

MUX 8 od początku nie był brany pod uwagę przy tzw. refarmingu, który wiązał się ze zmianą standardu naziemnego (fot. Pixabay.com)

Zoom TV, Nowa TV i Metro, nadające na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, w grupie ogólnej 4+ poprawiły wyniki porównaniu z zeszłym rokiem. Z kolei Telewizja WP, również dostępna na MUX 8, utrzymała udział sprzed roku.

Telewizja WP (Wirtualna Polska) w grupie ogólnej 4+ miała w listopadzie średnio 0,55 proc. udziału (bez zmian). Kanał Zoom TV (Grupa Kino Polska) zwiększył udział z 0,44 proc. do 0,55 proc. Wyniki poprawiły też: Nowa TV (Grupa Polsat Plus) - z 0,31 proc. do 0,4 proc. i Metro (TVN Warner Bros. Discovery) - z 0,32 proc. do 0,34 proc.

Wśród widzów między 16. a 49. rokiem życia udział Zoom TV wynosił 0,55 proc. (wzrost z 0,47 proc.), Telewizji WP - 0,52 proc. (wzrost z 0,5 proc.), Metra - 0,43 proc. (w górę z 0,33 proc.), a Nowej TV - 0,38 proc. (wzrost z 0,28 proc.).

Czytaj też: TVP ma jednak zakontraktowaną międzynarodową gwiazdę na sylwestra w Zakopanem

Z kolei w grupie 16-59 lat Telewizja WP prowadziła z 0,64 proc. udziału wobec 0,6 proc. rok wcześniej. Zoom TV miał 0,61 proc. (wzrost z 0,5 proc.), Metro - 0,41 proc. (wzrost z 0,36 proc.), a Nowa TV - 0,41 proc. (wzrost z 0,32 proc.).

MUX 8 od początku nie był brany pod uwagę przy tzw. refarmingu, który wiązał się ze zmianą standardu naziemnego. W konsekwencji kanały na nim dostępne mogą być odbierane też na starszych dekoderach i telewizorach. Na nowy standard nie przeszedł również MUX 3 z głównymi kanałami TVP, np. TVP 1 i TVP 2. To jednak efekt wniosku szefa MSWiA Mariusza Kamińskiego do Jacka Oko, prezesa UKE. Dzięki temu trzeci multipleks może nadawać w starym systemie do końca 2023 roku.

Od końca 2018 roku na MUX 8 dostępne są również kanały Telewizji Polskiej. Obecnie są to TVP Kobieta i TVP Kultura. Umowa TVP z Emitelem na miejsca na tym multipleksie wygasa jednak w 21 grudnia br. i nie wiadomo, czy zostanie przedłużona.

Dane: Nielsen Media.

(MNIE, 14.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.