Newonce po roku od wprowadzenia subskrypcji ma 10 tys. subskrybentów
W Newonce.club w ciągu 10 miesięcy przybyło 4 tys. subskrybentów (screen: Newonce)
Po roku od wprowadzenia usługi subskrypcyjnej Newonce.club może pochwalić się nieoficjalnie 10 tys. subskrybentów.
Już na koniec stycznia 2022 roku Newonce miał 6 tys. płacących za treści odbiorców. Od tamtego czasu przybyło kolejne 4 tys. To nieoficjalne dane. W rozmowie z "Presserwisem" Mih Michalski, CEO Newonce, zastrzega, że oficjalny komunikat jest dopiero redagowany i pojawi się niebawem.
W planach na portalach Newonce jest m.in. wprowadzenie tzw. metrycznego paywallu. To zachęta dla potencjalnych subskrybentów, którzy w ciągu dnia będą mogli zobaczyć kilka bezpłatnych treści, pozostałe będą dostępne jedynie w niewielkiej części. W pierwszej kolejności metryczny paywall zostanie włączony na artykułach, a jesienią przyszłego roku również na podcastach. Obecnie użytkownicy nieposiadający subskrypcji mogą odsłuchać do 15 proc. każdego podcastu.
Dziś subskrypcję Newonce.club można kupić w promocyjnej cenie 14 zł za pierwszy kwartał (potem 14 zł co miesiąc). Przy rocznej subskrypcji to 99 zł za pierwszy rok i 149 za każdy kolejny. Jak zapewnia Newonce, oferta będzie aktywna tak długo, jak długo utrzymany zostanie wykupiony plan subskrypcyjny, a płatności będą dokonywane regularnie. Za tę kwotę użytkownik otrzymuje nielimitowany dostęp do bazy ponad 5 tys. odcinków podcastów, tysięcy artykułów, materiałów wideo i newslettera. Subskrybenci otrzymują treści bez reklam.
- Te 10 tysięcy w ciągu jednego roku to doskonały wynik - komentuje Paweł Nowacki, niezależny ekspert rynku mediów cyfrowych, który oceniał zdolność Newonce do wprowadzenia subskrypcji. - Ale trzeba też wziąć pod uwagę trudny rok, jaki serwis ma za sobą. Przecież 24 lutego, w dniu inwazji Rosjan na Ukrainę, otworzyli serwis całkowicie. To mogło skłonić część subskrybentów do rezygnacji, a nowych nie przybywało, bo i tak mieli dostęp do treści.
Niemniej w jego ocenie obecna liczba subskrybentów Newonce.club to sukces, zwłaszcza na trudnym polskim rynku. - To przecież nie jest duży serwis, a radzi sobie lepiej niż niejedno wielkie wydawnictwo z poważnym zapleczem - dodaje.
Za dobrym wynikiem kryje się również technika wykorzystana przez Newonce. Serwis zdecydował się na wybór platformy subskrypcyjnej Piano, dzięki czemu korzysta nie tylko z samych rozwiązań technicznych, ale również z szerokiego supportu merytorycznego i podpowiedzi firmy dotyczących rynku subskrypcji cyfrowych.
Newonce musiał sobie również poradzić z problemami kadrowymi. Z serwisu odeszli Kuba Wojewódzki i Piotr Kędzierski, których podcast cieszył się dużą popularnością. Odeszła też Danuta Breguła, która stała za wdrożeniem systemu subskrypcyjnego. Jednak - jak wskazuje Nowacki - sukcesem Newonce jest przekonanie odbiorców do subskrypcji długoterminowych, bo to na obecnym rynku mediów jest prawdziwą wartością.
(PAR, 10.12.2022)