Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 02, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Vectra nie wykonała warunku UOKiK, Urząd wszczął postępowanie w sprawie ukarania spółki

Na koniec 2021 roku grupa Vectra miała łącznie 1,7 mln abonentów usług telewizyjnych (screen: YouTube/Vectra)

Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wszczął postępowanie w sprawie kary finansowej dla operatora kablowego Vectra. Chodzi o niewykonanie przez spółkę warunku nałożonego na nią przez UOKiK przy zakupie Multimedia Polska.

Kara może wynieść do 10 tys. euro za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu decyzji warunkowej. UOKiK podkreślił w komunikacie, że jeżeli przedsiębiorcy nie spełniają nałożonych warunków, prezes Urzędu może także uchylić wydaną wcześniej decyzję.

Zgodnie z jednym z warunków, który UOKiK postawił w styczniu 2020 roku, godząc się na przejęcie przez Vectrę operatora Multimedia Polska, Vectra została zobowiązana do zbycia części swojej sieci lub tej należącej do Multimedia Polska w Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzynie, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim oraz Stargardzie. Według analizy UOKiK są to bowiem miasta, w których udziały Vectry i Multimedia Polska w rynku były największe.

Do 17 sierpnia 2022 roku Vectra miała sprzedać sieci w tych miejscowościach na rzecz niezależnego inwestora. Jak uzasadniał UOKiK, dzięki temu miało nie dojść do ograniczenia konkurencji. Finalnie operator zbył sieci tylko w trzech miejscowościach - Gorzowie Wielkopolskim, Pruszczu Gdańskim i Pogórzu.

"W pięciu pozostałych - wbrew wydanej decyzji - warunek nie został wykonany, co rodzi ryzyko ograniczenia konkurencji. Dlatego wszcząłem postępowanie w sprawie nałożenia kary pieniężnej na spółkę" - mówi cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

O tym, że Vectra na czas nie spełniła warunku, informowaliśmy pierwsi już pod koniec października.

Biuro prasowe Vectry w przesłanym "Presserwisowi" oświadczeniu tłumaczy, że spółka wykonała "zdecydowaną większość" z nałożonych przez prezesa UOKiK warunków (m.in. umożliwiła klientom w 13 miejscowościach zmianę operatora bez ponoszenia kosztów - przyp. red.). Zdaniem Vectry niesprzedane jeszcze sieci "stanowią jedynie nieznaczny procent aktywów Multimedia Polska".

Jak dodaje Vectra, od prawie trzech lat na całej jej sieci, w tym na obszarze objętym postępowaniem, swoje usługi oferuje już operator Play. Równocześnie spółka chce otworzyć swoją sieć dla wszystkich zainteresowanych operatorów i zapewnić klientom możliwości wyboru pomiędzy kilkoma dostawcami usług. "Działania te stanowią dostosowaną do obecnych warunków rynkowych odpowiedź na podstawową przesłankę wydania decyzji warunkowej przez UOKiK" - tłumaczy biuro prasowe Vectry. I dodaje: "Pozostajemy do dyspozycji Urzędu. Z uwagi na tajemnicę przedsiębiorstwa nie udzielamy dalszych szczegółowych informacji oraz nie komentujemy spekulacji medialnych".

Wartość transakcji kupna Multimedia Polska przez Vectrę nie została ujawniona.

Według danych "Telekabel & Digital TV" na koniec 2021 roku grupa Vectra miała łącznie 1,7 mln abonentów usług telewizyjnych. Była pod tym względem liderem rynku kablowego, wyprzedzając UPC Polska – 1,4 mln.

(MNIE, 02.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.