Egmont przejmuje od Media Service Zawada wydawanie czasopism dla dzieci
"Świnka Peppa" będzie teraz wydawana przez Story House Egmont (fot. materiały prasowe)
Story House Egmont przejmuje od Media Service Zawada prawa do wydania siedmiu czasopism dla dzieci. Firma Zdzisława Zawady skoncentruje się na wydawaniu książek.
Story House Egmont przejmuje licencje do następujących tytułów: "Świnka Peppa", "Scooby Doo", "Cartoon Network", "LOL", "MiniMini+", "Cry Babies" i "Dino Ranch".
Wzmocnienie działalności związanej z czasopismami dla dzieci
Większość z nich jest już wydawana przez Story House Egmont w innych krajach Europy. Licencjodawcy zaangażowani w transakcję to: Hasbro, MGA, Warner Bros., Boat Rocker Media, Plus Licens i Canal+.
Czytaj też: Szefowa "Naj" i naczelni pozostałych likwidowanych tytułów zostają w Bauerze
„Dzięki nabyciu praw od Media Service Zawada, w ramach naszej ogólnej strategii, wzmacniamy działalność związaną z czasopismami dla dzieci w Polsce. Story House Egmont wydaje czasopisma dla dzieci w 25 krajach Europy, a naszą wizją jest współpraca z wiodącymi na rynku markami i rozwijanie działalności związanej z tworzeniem contentu” – powiedziała cytowana w komunikacie prasowym Marika Bark, business area director kids w Story House Egmont.
Wydawca zapowiada, że nadal będzie rozwijać się w segmencie publikacji komiksowych i gier planszowych.
W planach dalsza ekspansja
Story House Egmont buduje swój biznes na przywiązaniu młodych czytelników do popularnych na świecie marek. To część skandynawskiej grupy medialnej Egmont, która prowadzi działalność m.in. w branży wydawnictwach multimedialnych. Polski oddział działa od 1990 roku. W 2021 roku miał 9,6 mln zł zysku netto (spadek o 1,1 proc. rok do roku) przy 97,9 mln zł przychodów (wzrost o 3,7 proc.).
Czytaj też: "Dziennik Wschodni" poszukuje redaktora naczelnego
Natomiast Media Service Zawada chce koncentrować się na rynku książek dla dzieci.
„Jestem przekonany, że dzięki tej transakcji od przyszłego roku będziemy mogli w pełni skoncentrować się zarówno strategicznie, jak i operacyjnie, na tym segmencie rynku, co pozwoli nam jeszcze bardziej wzmocnić naszą silną pozycję zbudowaną przez ostatnie lata i ułatwi dalszą ekspansję” – komentuje Zdzisław Zawada, prezes Media Service Zawada.
Media Service Zawada działa w Polsce od 1994 roku. Firma zaczynała od sprzedaży powierzchni reklamowej dla Wydawnictwa Bauer. Potem z Marshall Cavendish wydawała kolekcje wydawnicze. Zarobione pieniądze, m.in. na serii "Świat Wiedzy", zainwestowała w wydanie licencjonowanych czasopism dla dzieci.
Czytaj też: Dzięki awansowi Polski TVP zarobi na mundialu dodatkowo co najmniej 10 mln zł
(GK, 01.12.2022)