TVP VOD po zmianach w serwisie nie przybyło na razie użytkowników
TVP zaczęła udostępniać w TVP VOD produkcje w modelu digital first – najpierw "Erynie", a potem "Krucjatę" (screen Vod.tvp.pl)
Mimo wprowadzenia nowej odsłony TVP VOD liczba internautów odwiedzających serwis pozostała na wcześniejszym poziomie.
Telewizja Polska zmieniła serwis TVP VOD w piątek 21 października. Cztery dni później, 25 października, nadawca udostępnił pierwszy tytuł w modelu digital first ("Erynie" z Marcinem Dorocińskim). Kolejny – "Krucjata" – pojawił się w poniedziałek 21 listopada. Produkcje oryginalne, jak i prapremiery seriali TVP i filmy dostępne są w modelu subskrypcyjnym.
Czytaj też: Prokuratura musi wznowić postępowanie ws. gróźb wobec Grzegorza Rzeczkowskiego
Przeanalizowaliśmy dane tygodniowe dotyczące liczby użytkowników TVP VOD z badania Mediapanel PBI/Gemius (od tygodnia 29 sierpnia – 4 września 2022 roku).
Najlepszy pod względem liczby użytkowników TVP VOD był tydzień 17-23 października, kiedy serwis odwiedziło 1,35 mln internautów – nieznacznie więcej, niż tydzień wcześniej (1,34 mln w tygodniu 10-16 października).
Po zmianach w TVP VOD serwis notował 1,21-1,26 mln użytkowników tygodniowo. Podobnie liczne grono internautów odwiedzało go w tygodniach przed udostępnieniem nowej odsłony (1,26 mln w tygodniu 3-9 października; 1,23 mln w tygodniu 26 września – 2 października i 1,26 mln w tygodniu 19-25 września).
Czytaj też: Publikacja "Nowego Tygodnia" naruszyła dwie zasady Karty Etycznej Mediów – uważa REM
W czwartek 17 listopada prezes TVP Mateusz Matyszkowicz odwołał Łukasza Gresztę ze stanowiska dyrektora ośrodka kanałów i serwisów internetowych spółki (odpowiada za TVP VOD). Greszta z końcem listopada rozstaje się z telewizją publiczną.
Czytaj też: Wydawnictwo Motor-Presse Polska złożyło wniosek o upadłość
(KOZ, 29.11.2022)