Wejście do Roxy FM poprawiło wyniki tylko dwóch stacji włączonych do sieci
28.12.2006, 09:15
Po roku od uruchomienia Roxy FM należącej do Grupy Radiowej Agory tylko dwie rozgłośnie włączone do tej sieci mają lepsze wyniki niż te, które notowały przed przyjęciem nazwy i formatu Roxy FM. Zyskały stacje warszawska i krakowska.
W Warszawie Roxy FM ma 1 proc. udziałów w rynku lokalnym (przed zmianą nazwy, w fali kwiecień-wrzesień 2005 roku - 0,5 proc.), w Bydgoszczy – 2,3 proc. (4,7 proc.), w Katowicach – 1 proc. (1,2 proc.), w Krakowie – 1,3 proc. (1 proc.), w Poznaniu – 0,8 proc. (0,9 proc.), a we Wrocławiu – 3,6 proc. (5,6 proc.). W grupie docelowej, wśród osób w wieku 20-35 lat, Roxy FM w Warszawie ma obecnie 1,9 proc. udziałów (0,2 proc.), w Bydgoszczy – 3,2 proc. (5 proc.), w Katowicach – 1,4 proc. (1,5 proc.), w Krakowie – 1,8 proc. (1,6 proc.), w Poznaniu – 1,3 proc. (1,3 proc.), a we Wrocławiu – 5,7 proc. (5,9 proc.). – Metoda pomiaru słuchalności w Polsce odwołuje się do znajomości i siły marki. Dlatego popularność stacji radiowych, które tak jak Roxy FM startują od zera i kierują program do dorosłego słuchacza, buduje się latami. Dzięki temu ich pozycja na rynku jest później bardziej stabilna. Błyskawiczne wzrosty słuchalności są możliwe tylko w formacie CHR, czyli w radiu dla nastolatków - mówi Bartosz Hojka, dyrektor Grupy Radiowej Agory. – Najbardziej się cieszę, że Roxy FM już w pierwszym roku nadawania przedstawiło swoim słuchaczom propozycje, które znalazły wiele uznania, na przykład słynne już ”Najmniejsze koncerty świata”. Zajęło pozycję porównywalną z Blue FM i dalej rośnie – dodaje Hojka. Sieć Roxy FM grająca w formacie soft rock została uruchomiona w październiku 2005 roku (w Warszawie miesiąc później). Powstała w wyniku przekształcenia czterech stacji nadających pod nazwą Blue FM w formacie hot AC, warszawskiego Radia Klasyka (format classic) i poznańskiego Rock Radia Wielkopolska (format rock). - Nastąpił poważny błąd komunikacyjny w przekazie reklamowym rozgłośni. Zdecydowana większość słuchaczy odebrała hasło ”W rockowym klimacie” jako zapowiedź nowej stacji rockowej, a od samego początku miał być to format z elementami gitarowymi. To spowodowało duże rozczarowanie słuchaczy – komentuje Monika Wójcicka, specjalistka ds. zakupu radia w Universal McCann. - Za błąd uważam także zmianę hasła rozgłośni w trakcie jej wchodzenia na rynek na ”Wyjątkowa muzyka, wyjątkowe radio”, co zdezorientowało słuchaczy. Nie jest to jednak porażka, bo Roxy FM znalazło swoich zwolenników, zwłaszcza w Katowicach i we Wrocławiu – dodaje. Nakłady promocyjne, według raportu giełdowego Agory SA, wyniosły w okresie styczeń-wrzesień br. 5,7 mln zł. Stacja przeprowadziła wiele kampanii reklamowych, w tym dwie wizerunkowe. Według raportu Agory w trzecim kwartale br. przychody ze sprzedaży reklam stacji nadających obecnie pod wspólną marką Roxy FM wzrosły do analogicznego okresu ub.r. o 41,2 proc. Według danych cennikowych netto cztery monitorowane stacje Roxy FM (bez Bydgoszczy i Poznania) od stycznia do listopada br. zarobiły 13,9 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie 2005 roku – 7,5 mln zł. Dane - słuchalność Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, udział w rynku lokalnym (miasto), fale: VI-XI 2006 oraz IV-IX 2005; wpływy: Expert Monitor, dane cennikowe netto, bez autopromocji, okresy I-XI 2006 oraz I-XI 2005.(KRZ, 28.12.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
