Dział: RADIO

Dodano: Grudzień 28, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wejście do Roxy FM poprawiło wyniki tylko dwóch stacji włączonych do sieci

Po roku od uruchomienia Roxy FM należącej do Grupy Radiowej Agory tylko dwie rozgłośnie włączone do tej sieci mają lepsze wyniki niż te, które notowały przed przyjęciem nazwy i formatu Roxy FM. Zyskały stacje warszawska i krakowska.

W Warszawie Roxy FM ma 1 proc. udziałów w rynku lokalnym (przed zmianą nazwy, w fali kwiecień-wrzesień 2005 roku - 0,5 proc.), w Bydgoszczy – 2,3 proc. (4,7 proc.), w Katowicach – 1 proc. (1,2 proc.), w Krakowie – 1,3 proc. (1 proc.), w Poznaniu – 0,8 proc. (0,9 proc.), a we Wrocławiu – 3,6 proc. (5,6 proc.). W grupie docelowej, wśród osób w wieku 20-35 lat, Roxy FM w Warszawie ma obecnie 1,9 proc. udziałów (0,2 proc.), w Bydgoszczy – 3,2 proc. (5 proc.), w Katowicach – 1,4 proc. (1,5 proc.), w Krakowie – 1,8 proc. (1,6 proc.), w Poznaniu – 1,3 proc. (1,3 proc.), a we Wrocławiu – 5,7 proc. (5,9 proc.). – Metoda pomiaru słuchalności w Polsce odwołuje się do znajomości i siły marki. Dlatego popularność stacji radiowych, które tak jak Roxy FM startują od zera i kierują program do dorosłego słuchacza, buduje się latami. Dzięki temu ich pozycja na rynku jest później bardziej stabilna. Błyskawiczne wzrosty słuchalności są możliwe tylko w formacie CHR, czyli w radiu dla nastolatków - mówi Bartosz Hojka, dyrektor Grupy Radiowej Agory. – Najbardziej się cieszę, że Roxy FM już w pierwszym roku nadawania przedstawiło swoim słuchaczom propozycje, które znalazły wiele uznania, na przykład słynne już ”Najmniejsze koncerty świata”. Zajęło pozycję porównywalną z Blue FM i dalej rośnie – dodaje Hojka. Sieć Roxy FM grająca w formacie soft rock została uruchomiona w październiku 2005 roku (w Warszawie miesiąc później). Powstała w wyniku przekształcenia czterech stacji nadających pod nazwą Blue FM w formacie hot AC, warszawskiego Radia Klasyka (format classic) i poznańskiego Rock Radia Wielkopolska (format rock). - Nastąpił poważny błąd komunikacyjny w przekazie reklamowym rozgłośni. Zdecydowana większość słuchaczy odebrała hasło ”W rockowym klimacie” jako zapowiedź nowej stacji rockowej, a od samego początku miał być to format z elementami gitarowymi. To spowodowało duże rozczarowanie słuchaczy – komentuje Monika Wójcicka, specjalistka ds. zakupu radia w Universal McCann. - Za błąd uważam także zmianę hasła rozgłośni w trakcie jej wchodzenia na rynek na ”Wyjątkowa muzyka, wyjątkowe radio”, co zdezorientowało słuchaczy. Nie jest to jednak porażka, bo Roxy FM znalazło swoich zwolenników, zwłaszcza w Katowicach i we Wrocławiu – dodaje. Nakłady promocyjne, według raportu giełdowego Agory SA, wyniosły w okresie styczeń-wrzesień br. 5,7 mln zł. Stacja przeprowadziła wiele kampanii reklamowych, w tym dwie wizerunkowe. Według raportu Agory w trzecim kwartale br. przychody ze sprzedaży reklam stacji nadających obecnie pod wspólną marką Roxy FM wzrosły do analogicznego okresu ub.r. o 41,2 proc. Według danych cennikowych netto cztery monitorowane stacje Roxy FM (bez Bydgoszczy i Poznania) od stycznia do listopada br. zarobiły 13,9 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie 2005 roku – 7,5 mln zł. Dane - słuchalność Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, udział w rynku lokalnym (miasto), fale: VI-XI 2006 oraz IV-IX 2005; wpływy: Expert Monitor, dane cennikowe netto, bez autopromocji, okresy I-XI 2006 oraz I-XI 2005.

(KRZ, 28.12.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.