Portale szykują się na mundial. Onet stawia na wideo, Sport.pl na social media
Mundial w Katarze rozpocznie się 20 listopada i potrwa do 18 grudnia. W fazie grupowej Polska zagra z Meksykiem, Arabią Saudyjską i Argentyną (fot. Pixabay.com)
Wydawcy portali internetowych stawiają mocno na rozpoczynające się 20 listopada piłkarskie mistrzostwa świata w Katarze. Do 18 grudnia zaoferują wiele nowych formatów.
Onet (RAS Polska) uruchamia serwis poświęcony MŚ, stawiając na treści wideo. – Planujemy pięć nowych formatów redakcyjnych, w tym dwa formaty wideo. Pierwszy z nich to "Misja Katar", codzienny, poranny program prowadzony rotacyjnie przez Jarosława Kolińskiego, Łukasza Olkowicza i Radosława Majdana. Do studia będą zapraszani goście, będziemy też łączyć się z trójką naszych korespondentów – Izabelą Koprowiak, Dariuszem Dobkiem i Robertem Błońskim. W "Misji Katar" podsumujemy najważniejsze wydarzenia poprzedniego dnia i zapowiemy najciekawsze wydarzenia nadchodzącego – mówi "Presserwisowi" Jacek Stańczyk, redaktor naczelny Przeglądu Sportowego Onet.
Onet przygotowuje się do mundialu
Portal należący do wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska planuje również "Studio meczowe", organizowane jedynie przy okazji spotkań Polaków. – Mamy też trzy formaty redakcyjne, tekstowe, które publikujemy od początku listopada. W "Korzeniach kadry" rozmawiamy z obecnymi kadrowiczami i osobami związanymi z kadrą przed mundialem. W "Polskich mundialach" pokazujemy historię występów Polaków na turniejach mistrzostw świata. W ramach cyklu "Ikony mundialu" rozmawiamy natomiast z polskimi i zagranicznymi piłkarzami, którzy kształtowali historię międzynarodowych turniejów – dodaje Stańczyk.
Czytaj też: TVP udostępniła reklamodawcom dodatkowy czas po meczach Polaków w Katarze
Mundial pojawi się też w serwisie Onetu o grach. Game Planet udostępni quiz piłkarski "Sędzia”. To gra, w której użytkownicy wcielą się w rolę arbitrów piłkarskich.
– Gra została przygotowana przez zespoły Game Planet oraz Video Ringier Axel Springer Polska. Konsultację i wsparcie merytoryczne zapewniła redakcja Przeglądu Sportowego Onet. Quiz piłkarski "Sędzia" jest dopełnieniem oferty redakcyjnej związanej z nadchodzącymi mistrzostwami świata w piłce nożnej w Katarze – mówi nam Agnieszka Skrzypek-Makowska, kierowniczka komunikacji zewnętrznej w RASP.
Sport.pl stawia na media społecznościowe
Nieco inną drogę wybrał Sport.pl , który nie zamierza tworzyć serwisu poświęconego mundialowi, ale i tak turniej będzie stanowić podstawę informacyjną. – Wszystkie materiały na temat turnieju będą publikowane na Sport.pl i stronie głównej Gazeta.pl, a także na profilach Sport.pl w mediach społecznościowych, czyli na Facebooku, Instagramie, Twitterze, TikToku oraz na kanale na platformie YouTube – mówi "Presserwisowi" Aleksandra Kubrak z działu komunikacji spółki Agora.
Czytaj też: Interia od mundialu rozpoczyna współpracę z Eleven Sports. Dwa formaty wideo na mistrzostwa
Sport.pl wysyła do Kataru trzech korespondentów: Bartłomieja Kubiaka, Dawida Szymczaka i Dominika Wardzichowskiego. Portal będzie publikował specjalne wydanie programu "Sport.pl LIVE", w którym przepytywani będą eksperci. Dużym zainteresowaniem cieszą się reklamy wokół mundialowych materiałów.
Interia rozpoczyna strategiczną współpracę z Eleven Sports, również należącym do Grupy Polsat Plus. Pierwszym wspólnym projektem będzie program emitowany w czasie piłkarskiego mundialu. "Studio Katar – gramy dalej" poprowadzą dziennikarze Eleven Sports Mateusz Święcicki i Mateusz Majak oraz Piotr Jawor z Interii Sport (więcej o tym w dzisiejszym "Presserwisie" – w odrębnym materiale powyżej).
Plany mediów na Mistrzostwa Świata w Katarze
Michał Siegieda, rzecznik prasowy Wirtualnej Polski, powiedział "Presserwisowi", że Sportowefakty.pl planują specjalne działania na okres mistrzostw świata w Katarze. Turniejowi będzie poświęcony osobny serwis. Jednak w tym momencie trwają prace i dokładne informacje zostaną podane dopiero w nadchodzących dniach.
Czytaj też: Trzech wysłanników TVN 24 na mundial. Polsat News skorzysta z dziennikarzy Interii
Sporo na swoich stronach internetowych oferują stacje radiowe. Radiozet.pl tworzy stronę poświęconą mistrzostwom, choć oficjalnych informacji na razie nie udziela. Wiadomo, że oprócz newsów będą tam prowadzone relacje ze wszystkich meczów, choć Radio Zet nie szykuje własnych specjalnych materiałów wideo. Na miejscu, w Katarze, pracować będą Mikołaj Kruk i Krzysztof Wilanowski.
– Około 9.45 pojawiać się ma mundialowy magazyn lifestylowy, w którym Michał Korościel przedstawi ciekawostki, plotki i wszystkie interesujące informacje spoza stadionów. Finalna nazwa będzie znana w najbliższych dniach – mówi Michał Aleksandrowicz, rzecznik Eurozetu.
RMF FM poświęci mundialowi cały "Raport specjalny"
Wysłannikami RMF FM do Kataru będą reporter Paweł Pawłowski z redakcji sportowej oraz producent i realizator Michał Dukaczewski. Przygotowywane przez nich relacje znajdą się na portalu Rmf.fm, a także na RMF24.pl.
Czytaj też: Canal+ ze specjalnymi wydaniami "Wysokiego Pressingu" o piłkarskim mundialu
– Mundialowi poświęcimy cały internetowy "Raport specjalny" na Rmf.fm, w którym zamieszczane będą wszystkie newsy, komentarze, opinie i wywiady związane z mistrzostwami. Będziemy tam publikować zarówno zapisy audio, jak i wideo wszystkich rozmów prowadzonych na antenie RMF FM czy Radia RMF24 o tematyce piłkarskiej – ujawnia Krzysztof Głowiński, rzecznik prasowy grupy.
W portalu prowadzone będą ponadto relacje na bieżąco, typu „minuta po minucie” z najważniejszych meczów, w tym ze wszystkich występów Polaków i spotkań fazy pucharowej.
Prawa do transmitowania mistrzostw świata mają Telewizja Polska i Polskie Radio. Mundial w Rosji cztery lata temu oglądało w TVP 1 i TVP 2 średnio 3,15 mln widzów. Najwięcej widzów miał mecz Polska-Kolumbia – do TVP 1 i TVP Sport spotkanie przyciągnęło średnio 13,63 mln (z uwzględnieniem gości panelistów – 14,81 mln).
Czytaj też: Wszystko poszło nie tak. Nikt nie wie, jak zakończyć aferę wokół Tomasza Lisa
(ŁO, 14.11.2022)