TVP udostępniła reklamodawcom dodatkowy czas po meczach Polaków w Katarze
Telewizja publiczna informuje, że reklama internetowa cieszy się rekordową popularnością, a poziom przychodów w reklamie sportowej nadawca określa jako satysfakcjonujący (fot. materiały prasowe)
Biuro reklamy Telewizji Polskiej zaoferowało klientom dodatkowy czas reklamowy po meczach Polaków na mistrzostwach świata w piłce nożnej w Katarze.
Biuro prasowe TVP przekazało "Presserwisowi", że biuro reklamy popyt reklamowy przy tegorocznym mundialu ocenia jako bardzo dobry. "Mimo że sprzedaż trwa i w sprzedaży pozostały ostatnie wolne czasy reklamowe, to już na ten moment przychody ze sprzedaży spotów, sponsoringu oraz działań niestandardowych są na wysokim poziomie" – stwierdza TVP, ale nie ujawnia poziomu wyprzedania bloków reklamowych.
Czytaj też: Interia od mundialu rozpoczyna współpracę z Eleven Sports. Dwa formaty wideo na mistrzostwa
Telewizja publiczna informuje, że reklama internetowa cieszy się rekordową popularnością, a poziom przychodów w reklamie sportowej nadawca określa jako satysfakcjonujący.
"Mecze z Polakami jak zwykle są produktem premium, dającym reklamodawcom ekskluzywność przy niespotykanej w regularnej ramówce, wielomilionowej widowni" – przypomina nadawca. "W ostatnich dniach zaoferowaliśmy klientom dodatkowy czas reklamowy, jakim dysponujemy po meczach Polaków, w pierwszej kolejności sponsorom oficjalnym FIFA. Są to bloki z wciąż wysoką widownią, które łączą wysokie emocje z bliskością meczów Polaków, dodatkowo uatrakcyjnione cenowo. Ta oferta spotkała się z żywiołową reakcją i cieszy się powodzeniem" – opisuje nam TVP.
Ceny reklamy przy meczach Polaków sięgają 609,7 tys. zł – tyle trzeba zapłacić za 30-sekundowy spot w TVP 1 i TVP Sport przy wieczornym meczu Polska - Argentyna w środę 30 listopada o 20. Ceny spotów wokół meczu Meksyk - Polska (we wtorek 22 listopada o 17) w TVP 1 i TVP Sport dochodzą do 589,8 tys. zł, a przy Polska - Arabia Saudyjska (w sobotę 26 listopada o 14) do 519,1 tys. zł.
Czytaj też: TVP World nadaje naziemnie w Austrii
Mistrzostwa świata w piłce nożnej w Katarze rozpoczną się w niedzielę 20 listopada i potrwają do 18 grudnia.
Podczas poprzedniego mundialu w 2018 roku ceny reklam w TVP 1 wokół transmisji meczów reprezentacji Polski sięgały 395 tys. zł. TVP podała, że spółka podczas turnieju w Rosji zarobiła ok. 10 mln zł. Jej przychody wyniosły 77 mln zł, a koszty – 67 mln zł.
Czytaj też: Szef KRRiT chce zbadać, czy Tusk sieje nienawiść. Co mówi art. 18 ustawy o radiofonii i telewizji?
(KOZ, 14.11.2022)