Netflix zamierza inwestować w transmisje sportowe
Transmisje sportowe mogą być dla Netflixa kolejnym sposobem na odzyskanie klientów, obok wprowadzonej właśnie opcji z reklamami (fot. Pixabay.com)
Netflix, wzorem innych platform streamingowych, zamierza inwestować w transmisje sportowe. Jak donosi "The Wall Street Journal", serwis niedawno ubiegał się o prawa do relacji z tenisowych turniejów męskiego cyklu ATP we Francji i Wielkiej Brytanii. Sprawdzano też możliwości w sprawie kobiecego WTA oraz wyścigów kolarskich.
Jednym z pomysłów jest kupowanie praw do mniej popularnych sportów, takich jak surfing, i przekształcanie ich w duże franczyzy.
Czytaj też: DoubleVerify rozszerza uwierzytelnianie jakości mediów na Netflix
Netflix zabiera się za sport, gdy większość jego rywali już dawno to uczyniła. Amazon Prime Video jest obecnie domem dla głównego programu NFL – "Thursday Night Football". Apple TV+ i Peacock należący do koncernu Comcast mają wyłączne prawa do streamowania konkretnych meczów Major League Baseball. Na początku tego roku Netflix ubiegał się o prawa do relacji na żywo w USA z Formuły 1, ale przegrał z Disneyem i jego ESPN.
Sport, a także wiadomości, należą do rzadkich rodzajów programów nadal oglądanych na żywo. To przemawia do reklamodawców. Zanim Netflix będzie inwestować w transmisje, na razie powiększa swoją bibliotekę sportowych seriali dokumentalnych
Czytaj też: Elon Musk chce zlikwidować wszystkie fałszywe konta na Twitterze
(MAC, 10.11.2022)