Grupa Kapitałowa Platige Image osiągnęła 100 mln zł przychodu za trzy kwartały 2022 roku
Spółka ogłosiła także rozpoczęcie intensywnych prac nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji do usprawnienia procesów produkcyjnych (screen: YouTube/PlatigeImage)
W pierwszych trzech kwartałach 2022 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Platige Image wyniosły ponad 100 mln zł, a skorygowana EBITDA – 15 mln zł.
Spółka opublikowała swoje wyniki finansowe, podkreślając, że są najwyższe w historii. Karol Żbikowski, prezes zarządu Platige Image, wyjaśnił, że były możliwe dzięki dywersyfikacji linii biznesowych spółki, która współpracuje z markami z Chin, Bliskiego Wschodu czy Afryki. Dla porównania w całym 2021 roku Platige osiągnął przychody na poziomie 106,455 mln zł – co było wzrostem o 17 proc. wobec 2020 roku.
Czytaj też: Grand Prix Effie dla kampanii „Jestem kobietą”, DDB Warszawa i Starcom najbardziej efektywne
Spółka ogłosiła także rozpoczęcie intensywnych prac nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji do usprawnienia procesów produkcyjnych. Zapowiedziano również kontynuację rozpoczętych projektów oraz rozwijanie nowych w obszarze gamingu i developmentów filmowych.
Do dnia publikacji raportu Spółka zrealizowała największą w historii Platige Image reklamę na potrzeby kampanii Australijskiej Izby Turystycznej. A pod koniec września premierę miał film "Orzeł. Ostatni patrol", do którego firma zrealizowała ponad 100 ujęć.
W skład grupy wchodzą m.in. spółki Platige Image, Image Games, Dobro oraz Fatima.
Czytaj też: Katolicki ksiądz udziela ślubu parze jednopłciowej w nowej reklamie biżuterii Yes
(KAP, 10.11.2022)