Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 09, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grand Prix Effie dla kampanii „Jestem kobietą”, DDB Warszawa i Starcom najbardziej efektywne

Grand Prix Effie 2022 zdobyła kampania „Jestem kobietą”, za którą stoją marka Yes Biżuteria, agencja 180heartbeats + Jung v. Matt, Stratosfera, Massive Music i Mediahub. Kampania została wyróżniona za autentyczność i inkluzywność.

- Ostatnie lata w wielu krajach stoją pod znakiem walki o prawa kobiet - powiedział, wczoraj wręczając nagrodę, szef jury konkursu Effie i prezes mBanku Cezary Stypułkowski. - Wystarczy wspomnieć Me Too w Stanach czy Strajk Kobiet w Polsce, wydarzenia w Indiach, niedawne represje ze strony policji obyczajowej w Iranie. Czy marka, którą od 41 lat tworzą kobiety, mogła przejść obok tego obojętnie? Mogła, ale nie przeszła. Miała odwagę, aby przeciwstawić się stereotypom, na których opiera się cała kategoria. Poszła pod prąd. Opowiedziała się za prawem kobiet do bycia sobą, za inkluzywnością, tolerancją i wolnością. Zwróciła się do kobiet postępowych, wzbudziła emocje w słusznej sprawie. To przykład działań, w których misja marki została zintegrowana z jej ambitnym celem komercyjnym. Pokazuje dobitnie zarówno siłę komunikacji marketingowej w budowie wartości marki i biznesu, jak i rolę społeczną i kulturotwórczą marketingu. – dodał Stypułkowski.

TVP odmówiła emisji spotu Yes - twierdzi, że godzi on we wrażliwość jej odbiorców

- Tę nagrodę dedykujemy wszystkim kobietom, które nadal wątpią w swoją wolność wyboru i w słuszność swojej drogi, które codziennie poddają się krytyce i stereotypom z lamusa - powiedziała Magdalena Kozanowska, managing director agencji 180heartbeats + Jung v. Matt.

W corocznym rankingu efektywności Effie wśród agencji reklamowych wygrała DDB Warszawa, a wśród domów mediowych Starcom. Firmą roku została Grupa Maspex.

Kampania "Jestem Kobietą" zdobyła złoto w kategorii Consumer Goos. W kategorii Services główną nagrodę otrzymała kampania "Mata przejmuje Maka" (McDonald's, DDB Warszawa, OMD, 24/7Communication), w kategorii Long Term "Na zdrowie Kujawski" (Bunge, ThinkECO, Starcom, PZL), a w kategorii Marketing & Business Solutions "BLIK Zbliżeniowy (BLIK-C)" (BLIK, Spark Foundry, Change Serviceplan, Mastercard). Kampania "Nowoczesny makaron, a jak od babci. Lubella" (Grupa Maspex, Starcom, Brainbox, Feeders Agency) zdobyła złoto w kategorii Food, a "Przełamujemy tabu. Dulco – Sanofi" (CHC, IPG Health Spark Warsaw, PHD Media Direction) w kategorii Medicines & Supplements. Kampania CCC "Sport is an attitude" dostała złoto w kategorii Young Audience, a za PR&Employer Branding nagrodzona złotem została "Walka o Koszyki: rekrutacja przez gaming" (Erbud, Globalworth i Gamest). W kategorii Finance wygrała kampania "Dorośliście? Dorośliśmy!" (ING Bank Śląski, Brain, Mediahub, Gong, Mosqi.to).

W 23. edycji Effie Awards Poland przyznano również 19 srebrnych i 37 brązowych statuetek. Pełna lista nagrodzonych na stronie https://awards.effie.pl.

(MZD, KAP, 09.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.