Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 21, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

YouTube ma już ponad 25 mln dorosłych użytkowników w Polsce

Wśród trendów, które najszybciej zyskują na popularności na polskim YouTube, wymienione zostały także krótkie formy wideo, czyli YouTube Shorts (screen: YouTube/YouTube Advertisers)

YouTube ma ponad 25 mln dorosłych użytkowników w Polsce, z czego aż 12 milionów ogląda filmy portalu na telewizorach, podała spółka w trakcie tegorocznej odsłony YouTube Brandcast.

Jak podano, w tym roku przeciętny internauta w naszym kraju oglądał treści wideo w internecie o 30 proc. dłużej niż 2021 roku. Równolegle oglądalność telewizji zmalała do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie.

Czytaj też: 162 mln dol. kary dla Google w Indiach. Za praktyki antykonkurencyjne

Wśród trendów, które najszybciej zyskują na popularności na polskim YouTube, wymienione zostały także krótkie formy wideo, czyli YouTube Shorts. Filmy Shorts notują obecnie 30 mld wyświetleń dziennie – to cztery razy więcej, niż rok temu. Jak wyjaśniają przedstawiciele YT, Shorts na YouTube są zazwyczaj wstępem i zachętą do obejrzenia dłuższych treści na platformie.

W czasie YouTube Brandcast ogłoszono także globalne partnerstwo YouTube z Shopify, dzięki czemu twórcy będą mogli zintegrować swoje sklepy z tworzonym przez siebie kontentem na YouTube. Oznacza to, że widzowie będą mogli kupić produkty od sprzedawców w ramach Shopify podczas oglądania filmów lub transmisji na żywo.

W trakcie wydarzenia zaprezentowano również wyniki badania, które przeprowadzono we współpracy ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR i Kantarem,  dotyczącego częstotliwości kontaktów reklamowych i ich przełożenia na skuteczność reklamy. W jego ramach testowany był dwukrotny, trzykrotny oraz czterokrotny kontakt z grupą reklam, które były oglądane maksymalnie na przestrzeni tygodnia.

Czytaj też: Netflix uruchomi usługę gier w chmurze i pracuje nad 55 tytułami mobilnymi

Michał Protasiuk, senior marketing research & insight manager Google, wyjaśnił, że im więcej razy reklamodawca powtórzy komunikat, tym większe szanse, że konsument zapamięta reklamowe marki. "Wzrost ten jest bardzo widoczny, nawet kiedy zwiększamy częstotliwość z 3 do 4 kontaktów i wszystkie te kontakty reklamowe rozgrywają się na przestrzeni tygodnia. Osiągamy wtedy przyrost zarówno zapamiętywalności samej reklamy, jak i wskaźników marketingowych, takich jak świadomość marki czy intencja zakupowa" – wyjaśnił.

W tym roku Google wprowadził w Polsce integrację danych telewizyjnych Nielsena z krzywymi zasięgu YouTube. Metodologia opracowana przez Google pozwala połączyć i zduplikować te dane. Reklamodawcy mogą korzystać w tym celu z dwóch nowych narzędzi: planera zasięgu, który umożliwia zaplanowanie kampanii przy uwzględnieniu łącznych zasięgów TV i YouTube, oraz raportu x-mediowego, który pozwala łączne zasięgi raportować.

Czytaj też: Platforma Meta w metaverse nie spełnia oczekiwań. Awatary mało realistyczne

(KAP, 21.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.