Orkiestra Polskiego Radia zatrudniła córkę dyrektorki Dwójki
Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie podlega bezpośrednio prezesce Polskiego Radia Agnieszce Kamińskiej, która podpisuje w spółce umowy o pracę (fot. Paweł Wodzyński/East News)
Polskie Radio zatrudniło w Orkiestrze Polskiego Radia w Warszawie wiolonczelistkę Katarzynę Stasiewicz, córkę dyrektorki radiowej Dwójki Małgorzaty Małaszko-Stasiewicz. Spółka informuje, że wszystko odbyło się zgodnie z procedurami.
Katarzyna Stasiewicz wzięła udział w dwuetapowym konkursie Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie na muzyka tutti.
- Wiolonczelistka, o którą pan pyta, została zatrudniona zgodnie z procedurami obowiązującymi w Orkiestrze Polskiego Radia - stwierdza Monika Kuś, rzeczniczka spółki. - Dyrektor Orkiestry Polskiego Radia wraz z dyrektorem artystycznym, po przeprowadzonym konkursie na wolne stanowisko pracy, wyłonili zwycięzcę - osobie tej zaproponowano współpracę - dodaje Kuś.
Czytaj też: Pierwsza fala badania oglądalności kanałów lokalnych z błędami i wypaczonym wynikiem
Monika Kuś nie odpowiedziała na pytanie, czy zarząd Polskiego Radia wiedział, że Stasiewicz jest córką dyrektorki Dwójki, ktora na co dzień posługuje się w radiu jedynie nazwiskiem Małaszko. Nie otrzymaliśmy również odpowiedzi w tej sprawie od prezeski Agnieszki Kamińskiej, która podpisuje w spółce umowy o zatrudnieniu. Rzeczniczka nie odniosła się także do pytania, czy zarząd zażądał wyjaśnień w tej sprawie od Małgorzaty Małaszko-Stasiewicz.
- Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie podlega bezpośrednio prezesce radia, ale Program II jest głównym zamawiającym usługi ze strony orkiestry - mówi Adam Suprynowicz, krytyk muzyczny, wieloletni dziennikarz radiowej Dwójki. - Pani Małaszko ma ogromny - choć niebezpośredni - wpływ na politykę programową zespołu orkiestry i na to, co on nagrywa - dodaje. Suprynowicz komentuje: - Z jednej strony nie razi mnie, że Katarzyna Stasiewicz wygrała konkurs, z drugiej strony fakt, że jej mama jest dyrektorką Dwójki i ma wpływ na orkiestrę, powoduje, że sytuacja jest dwuznaczna.
- W zespołach artystycznych takie rzeczy się jednak zdarzają - przyznaje Adam Suprynowicz. - W Polskim Radiu najwięcej kontrowersji budził przed laty fakt, że szefowa Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus Agnieszka Duczmal uczyniła własną córkę Annę Mróz, skądinąd cenioną dyrygentkę, swoją zastępczynią - wspomina Suprynowicz.
Katarzyna Stasiewicz ukończyła Uniwersytet Muzyczny w klasie wiolonczeli prof. Andrzeja Bauera. Kilka lat temu Bauer zaproponował dyrekcji Dwójki projekt rozłożony na wiele koncertów. Dostał dużo czasu w Studiu Polskiego Radia im. Władysława Szpilmana i transmisje na antenie. - Nie podejrzewam profesora Bauera o jakąkolwiek nieuczciwość - mówi Adam Suprynowicz. - Ten przykład obrazuje jednak, ile zależy od dobrych relacji z dyrekcją Dwójki - dodaje.
Czytaj też: TVP będzie kontynuować produkcję serialu "Ojciec Mateusz", ale bez udziału ATM Grupy
Małgorzata Małaszko-Stasiewicz w sprawie zatrudnienia córki w Polskim Radiu odesłała nas do rzeczniczki radia.
Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie na koniec 2021 roku zatrudniała 76 osób, a średnia miesięcznika płaca pracowników artystycznych w spółce wynosiła 4,8 tys. zł brutto.
(KOZ, 19.10.2022)