Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 18, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Już w listopadzie będzie raport końcowy z audytu fuzji danych Nielsen Media i Gemiusa

Za przeprowadzenie wszystkich audytów odpowiada francuski CESP (fot. Pixabay.com)

Już na początku listopada udostępniony zostanie raport końcowy z audytu fuzji danych Nielsen Media z danymi Gemiusa – nieoficjalnie ustalił "Presserwis". Nielsen bada widownię telewizyjną "w domu", a Gemius – "poza domem".

W grudniu mają pojawić się wyniki audytu danych oglądalności w Nielsen Media pochodzących od widzów oglądających treści w swoich domach.

"Czekamy na wyniki audytu"

W zeszłym tygodniu ujawniono już wyniki audytu pomiaru telewizji poza domem (czyli np. na tabletach czy smartfonach) firmy Gemius. Audytor pozytywnie ocenił badany pomiar oglądalności telewizji, ale wskazał obszary do poprawy niektórych aspektów metodologicznych i zalecił działania w celu dalszej poprawy reprezentatywności panelu.

Czytaj też: Pierwsza fala badania oglądalności kanałów lokalnych z błędami i wypaczonym wynikiem

– Czekamy teraz na wyniki audytu fuzji danych z panelu Nielsen Media z danymi Gemiusa. Wiele osób nadal bowiem pyta, jaka jest podstawa przedsięwzięcia. Ponadto w Gemiusie nie ma badania założycielskiego, a Nielsen Media ma swoje. Wnioski mogą być takie, że jest słaba podstawa łączenia danych. Audytor może zalecić, żeby Gemius zadbał o kwestie badania założycielskiego – przewiduje przedstawiciel jednego z nadawców.

Za przeprowadzenie wszystkich audytów odpowiada francuski CESP (Centre d'Etude des Supports de Publicité).

Grupa Polsat Plus początkowo przeciwko

Audyt danych out of home (tzw. widowni poza domem) na własny koszt zlecił Gemius. Z kolei audyt mechanizmu fuzji danych out of home Gemiusa z danymi in home Nielsen Media jest przygotowywany na koszt Nielsena. Audyt danych in home Nielsen Media jest finansowany ze środków Związku Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV, zrzeszającego nadawców telewizyjnych.

Czytaj też: TVP będzie kontynuować produkcję serialu "Ojciec Mateusz", ale bez udziału ATM Grupy

W zeszłym roku Nielsen Media – na zlecenie Polsat Media – do standardowych danych telemetrycznych o widowni kanałów telewizyjnych dołączył dane z oglądalnością telewizji poza domem od Gemiusa. Biura reklamy Polsatu, TVP i TVN dołączyły dane Gemiusa do podstawy rozliczeń kampanii.

Początkowo przeciwko audytowi fuzji danych z panelu Nielsen Media z danymi Gemiusa byli przedstawiciele Grupy Polsat Plus, ale nadawca ostatecznie zmienił zdanie i zgodził się na niego.

Czytaj też: TVP zapowiada film o Radosławie Sikorskim. Premiera "Pana z Chobielina" wkrótce

(MNIE, 18.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.