IMM: RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w kraju. "Press" drugi w Polsce w swojej kategorii
RMF FM zawdzięcza pierwsze miejsce rozmowie z ministrem Adamem Niedzielskim (fot. materiały prasowe)
Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów RMF FM dzierży tytuł najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce – na jego treści inne media powoływały się we wrześniu prawie 2,3 tys. razy. To skok o 10 miejsc w rankingu IMM. "Press" drugi w Polsce w kategorii miesięczników i dwumiesięczników.
Drugie miejsce z liczbą 1,9 tys. odwołań zajęła Wirtualna Polska, a podium zamknął lider z sierpnia – dziennik "Rzeczpospolita", który cytowano ponad 1,7 tys. razy.
RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce
RMF FM zawdzięcza pierwsze miejsce rozmowie z ministrem Adamem Niedzielskim, który zapowiedział możliwość noszenia maseczek zimą nie z powodu wzrostu zakażeń na koronawirus SARS-CoV-2, ale z uwagi na zanieczyszczone powietrze. Natomiast Wirtualna Polska ujawniła we wrześniu informacje dotyczące próby wyłudzenia odszkodowania przez brata byłego wiceministra rolnictwa Norberta Kaczmarczyka.
Czytaj też: PAP wypuścił fałszywą depeszę o śmierci ks. Małkowskiego. Inne media ją powielały
Najpopularniejszym newsem "Rzeczpospolitej" była informacja na temat podatku od nadmiarowych zysków (tzw. windfall tax), który miałby objąć nie tylko spółki energetyczne i banki, ale także prywatne firmy zatrudniające powyżej 250 osób.
Kolejne miejsca w rankingu zdobyły:
- Onet.pl (1,5 tys. cytowań),
- "Gazeta Wyborcza" (1,4 tys. i skok o cztery miejsca),
- TVN 24 (1,4 tys.)
- oraz Radio Zet (1,3 tys. i skok o 6 miejsc).
Instytut Monitorowania Mediów co miesiąc publikuje ranking cytowalności. Wczoraj ogłoszono dane z września 2022
Duży awans Bauer Media Group
TVN 24 utrzymał pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych. Dalej znalazły się TVN (1,2 tys.), Polsat News (967) i TVP.Info (811).
Czytaj też: Staszewski: Renata Kim nie była sygnalistką w sprawie Tomasza Lisa
Wśród miesięczników i dwumiesięczników liderem ponownie był "Forbes" (168), który wyprzedził magazyn "Press" (157) oraz "Twój Styl" (85).
W najnowszym rankingu tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce przypadło "Wprost" (462 wzmianki). Kolejne miejsce na podium zajmuje dwutygodnik "Sieci", wzmiankowany 288 razy. Na trzecim miejscu jest "Viva" z liczbą 252 powołań w mediach.
Warto zauważyć duży awans Bauer Media Group wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw, które przeskoczyło aż o osiem oczek – na czwarte miejsce. Przed nim znalazły się Ringier Axel Springer Polska, Wirtualna Polska Media oraz TVN Warner Bros. Discovery.
Czytaj też: Najlepsi twórcy nagrodzeni na Grand Video Awards 2022. Zobaczcie zdjęcia
(KAP, 14.10.2022)