"Chicago Sun-Times" likwiduje paywall i przechodzi na system darowizn
Tabloid z Chicago uznał, że płatne subskrypcje to nie metoda na rozwój (fot. Wikimedia Commons/Mblumber)
"Chicago Sun-Times", bulwarowy dziennik wydawany od 1948 roku przez Sun-Times Media Group, po miesiącach wahań zlikwidował paywall i udostępnia w internecie wszystkie swoje treści za darmo.
Paywall został ustanowiony w grudniu ubiegłego roku, ale potem gazetę przejęło Chicago Public Media, właściciel WBEZ Chicago. Nowy właściciel dokonał przeglądu budżetu, dochodząc do wniosku, że sprzedawanie treści płatnych psuje renomę i popularność dziennika. Gazeta, słynąca z krzykliwych nagłówków, oferuje teraz nieograniczony dostęp online dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników.
Paywall został zbudowany w oparciu o plan taryfowy, w którym użytkownicy otrzymywali 20 bezpłatnych odsłon co 30 dni i byli obciążani opłatami za wszystko, co wykracza poza te ustalenia. Kiedyś należący do Ruperta Murdocha (w latach 1983-1986), Sun-Times dołączył do rosnącej liczby publikacji działających jako organizacje non profit. Zamiast paywalla uruchomiono cyfrowy program członkostwa oparty na darowiznach, który pozwoli czytelnikom zapłacić tyle, ile mogą.
Kontrastuje to z konkurencyjnym dziennikiem "The Chicago Tribune" przejętym w zeszłym roku przez Alden Global Capital. Sun-Times ma teraz 28 tys. subskrypcji cyfrowych. Nakład drukowany wynosi 63 tys. egzemplarzy w dni powszednie i 70 tys. w niedziele.
(MAC, 12.10.2022)