Cena reklam w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Mastercard przesuwa budżet mediowy  |  TVP 2 jesienią bez magazynu  |  Castingi do kolejnej edycji "Must be the music" w Polsacie  |  TVP z prawami do transmisji  |  Jesienne nowości w TVN Style  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Wydawnictwo Działkowiec zwiększyło przychody  |  O2.pl uruchamia format i reaktywuje inicjatywę  |  Przetarg Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej  |  Odejście ze Związku Firm PR  |  Mediocre i Nieagencja biorą udział  |  Reppublika i YOC Poland prowadzą badania  |  Hybrid nowym członkiem  |  Allegro oraz InStreamly startują z akcją  |  Otodom namawia  |  Netflix przedłuża serial "Departament Q" na drugi sezon  |  Kanał informacyjny MSNBC jeszcze w tym roku zmieni nazwę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cena reklam w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Mastercard przesuwa budżet mediowy  |  TVP 2 jesienią bez magazynu  |  Castingi do kolejnej edycji "Must be the music" w Polsacie  |  TVP z prawami do transmisji  |  Jesienne nowości w TVN Style  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Wydawnictwo Działkowiec zwiększyło przychody  |  O2.pl uruchamia format i reaktywuje inicjatywę  |  Przetarg Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej  |  Odejście ze Związku Firm PR  |  Mediocre i Nieagencja biorą udział  |  Reppublika i YOC Poland prowadzą badania  |  Hybrid nowym członkiem  |  Allegro oraz InStreamly startują z akcją  |  Otodom namawia  |  Netflix przedłuża serial "Departament Q" na drugi sezon  |  Kanał informacyjny MSNBC jeszcze w tym roku zmieni nazwę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cena reklam w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Mastercard przesuwa budżet mediowy  |  TVP 2 jesienią bez magazynu  |  Castingi do kolejnej edycji "Must be the music" w Polsacie  |  TVP z prawami do transmisji  |  Jesienne nowości w TVN Style  |  Zestawienie serwisów plotkarskich  |  Wydawnictwo Działkowiec zwiększyło przychody  |  O2.pl uruchamia format i reaktywuje inicjatywę  |  Przetarg Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej  |  Odejście ze Związku Firm PR  |  Mediocre i Nieagencja biorą udział  |  Reppublika i YOC Poland prowadzą badania  |  Hybrid nowym członkiem  |  Allegro oraz InStreamly startują z akcją  |  Otodom namawia  |  Netflix przedłuża serial "Departament Q" na drugi sezon  |  Kanał informacyjny MSNBC jeszcze w tym roku zmieni nazwę  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 12, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Chicago Sun-Times" likwiduje paywall i przechodzi na system darowizn

Tabloid z Chicago uznał, że płatne subskrypcje to nie metoda na rozwój (fot. Wikimedia Commons/Mblumber)

"Chicago Sun-Times", bulwarowy dziennik wydawany od 1948 roku przez Sun-Times Media Group, po miesiącach wahań zlikwidował paywall i udostępnia w internecie wszystkie swoje treści za darmo.

Paywall został ustanowiony w grudniu ubiegłego roku, ale potem gazetę przejęło Chicago Public Media, właściciel WBEZ Chicago. Nowy właściciel dokonał przeglądu budżetu, dochodząc do wniosku, że sprzedawanie treści płatnych psuje renomę i popularność dziennika. Gazeta, słynąca z krzykliwych nagłówków, oferuje teraz nieograniczony dostęp online dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników.

Paywall został zbudowany w oparciu o plan taryfowy, w którym użytkownicy otrzymywali 20 bezpłatnych odsłon co 30 dni i byli obciążani opłatami za wszystko, co wykracza poza te ustalenia. Kiedyś należący do Ruperta Murdocha (w latach 1983-1986), Sun-Times dołączył do rosnącej liczby publikacji działających jako organizacje non profit. Zamiast paywalla uruchomiono cyfrowy program członkostwa oparty na darowiznach, który pozwoli czytelnikom zapłacić tyle, ile mogą.

Kontrastuje to z konkurencyjnym dziennikiem "The Chicago Tribune" przejętym w zeszłym roku przez Alden Global Capital. Sun-Times ma teraz 28 tys. subskrypcji cyfrowych. Nakład drukowany wynosi 63 tys. egzemplarzy w dni powszednie i 70 tys. w niedziele.

(MAC, 12.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.