Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Wrzesień 27, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio ma zakończyć 2022 rok z 63,6 mln zł straty

Polskie Radio pod kierownictwem prezeski Agnieszki Kamińskiej w 2022 roku znacznie powiększy stratę, a bez rekompensaty w 2023 roku wyniosłaby ona aż 186,9 mln zł (fot. Paweł Wodzyński/East News)

Polskie Radio w 2022 roku ma uzyskać 318,2 mln zł przychodów z działalności operacyjnej i ponieść 63,6 mln zł straty – wynika ze skorygowanego planu programowo-finansowego spółki, do którego dotarł "Presserwis". Z kolei w 2023 roku radio – jeśli nie otrzymałoby rekompensaty z tytułu utraconych wpływów abonamentowych – zanotowałoby 186,9 mln zł straty.

Zgodnie ze skorygowanym planem przychody Polskiego Radia w 2022 roku mają być o 8,1 proc. niższe niż w 2021 roku. Jak spodziewa się spółka, przychody z abonamentu (wpływy abonamentowe i rekompensata z tytułu utraconych wpływów) w tym roku wyniosą 252,9 mln zł (spadek o 11,5 proc.), a przychody własne – 65,3 mln zł (wzrost o 5 proc.), z czego 38,5 mln zł z reklamy i sponsoringu (spadek o 6,9 proc.). Koszty działalności operacyjnej mają wzrosnąć o 5 proc., do 380,4 mln zł, a to oznacza, że Polskie Radio zakończy 2022 rok z 63,6 mln zł straty (w 2021 roku wyniosła ona 19,9 mln zł).

Czytaj też: Trzech sędziów pozwało RASP za teksty o aferze hejterskiej. Węglarczyk: "Dalej robimy swoje"

Wcześniej Polskie Radio prognozowało, że w tym roku przychody spółki wyniosą 317,4 mln zł, a strata sięgnie 64,4 mln zł.

Jednocześnie w skorygowanym planie programowo-finansowym Polskie Radio podało, że w 2023 roku przychody spółki mają wynieść 215,1 mln zł, z czego 150,9 mln zł to wpływy z abonamentu. Radio nie uwzględniło na razie przyszłorocznej rekompensaty – nie jest jeszcze zapisana w ustawie budżetowej, ale premier Mateusz Morawiecki na początku września zapowiedział, że "środki w podobnej wysokości trafią do mediów publicznych".

Bez rekompensaty i przy 398,3 mln zł kosztów działalności operacyjnej Polskie Radio w 2023 roku poniosłoby 186,9 mln zł straty.

Pod koniec marca tego roku informowaliśmy, że w związku z sytuacją finansową Polskie Radio odmówiło działającym w spółce związkom zawodowym podwyżek i zapowiedziało cięcia. Biuro finansów i kadr Polskiego Radia w piśmie do związków zawodowych – do którego dotarł wtedy "Presserwis" – odpowiadając na ich prośbę, poinformowało, że podwyżki wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników obecnie nie będą "możliwe do zrealizowania" oraz że "aktualnie spółka zmuszona jest do poszukiwania dodatkowych źródeł na sfinansowanie działalności w 2022 roku i podjęcia decyzji wpływających na obniżenie kosztów zaplanowanych na bieżący rok".

Czytaj też: Michał Marszał wstrzymuje się z akcją billboardową skierowaną do prezesa PiS

(KOZ, 27.09.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.