Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Główne telewizje prawie bez map i infografik  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  Radiowa Dwójka wprowadziła zmiany  |  Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 29, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kutela w RASP według ekspertów: musi wzmocnić Onet, subskrypcje i myśleć o streamingu

"Zapewnienie korporacyjnego wsparcia na rzecz niezależności prywatnych mediów wobec agresywnych działań lokalnych polityków" - tak Marek Sowa widzi jedno z wyzwań, jakie stoi przed Aleksandrem Kutelą (na zdjęciu) (fot. materiały prasowe)

Dalsza cyfrowa transformacja koncernu, rozwój modelu subskrypcyjnego, ale i dziennikarskie odbicie w Onecie to największe wyzwania, jakie stoją przed Aleksandrem Kutelą, który od września zastąpi Marka Dekana na stanowisku prezesa Ringier Axel Springer Polska – uważają eksperci.

Według Marka Sowy, byłego prezesa Agory i Ringier Axel Springer Polska, pojawienie się Aleksandra Kuteli na stanowisku prezesa oznacza kontynuację przyjętej kilka lat temu strategii grupy.

Kontynuacja, nie zmiana kursu

– Postępująca transformacja RASP w cyfrową, w pełni zintegrowaną firmę wymaga zwiększonych kompetencji w obszarze wideo i internetu, czyli tego, co jest mocną stroną nowego prezesa – uważa Sowa. – To również symbol szerszych zmian zachodzących na rynku mediów. Kilka lat temu ówczesny prezes HBO Polska – czyli menedżer z wieloletnim doświadczeniem w programmingu telewizyjnym – przejął stery Onetu, teraz stanie na czele całej grupy, jeszcze dekadę temu określanej jako "prasowa" – wskazuje.

Czytaj też: Zebrano już 330 tys. zł na pozew przeciwko ministrowi edukacji i autorowi podręcznika do hit

– To kontynuacja, a nie zmiana kursu – potwierdza Jakub Bierzyński, prezes agencji mediowej OMD. – Onet wyraźnie się zmienia – z medium, które utrzymywało się z reklam, na działające w modelu subskrypcyjnym. To największe wyzwanie przed nowym prezesem – tłumaczy Bierzyński. – Nie oczekiwałbym radykalnych ruchów w segmencie prasowym. "Fakt" jest najlepiej sprzedającym się dziennikiem, choć jego sprzedaż – tak jak wszystkich tytułów – spada – dodaje prezes OMD.

– Wybór Aleksandra Kuteli odbieram jako sygnał wzmocnienia kierunku, który Ringier Axel Springer Polska już obrał. Jego nominacja może oznaczać jeszcze silniejsze rozwijanie modelu subskrypcyjnego – mówi Paweł Nowacki, niezależny konsultant na rynku mediów. Nowacki zauważa, że usługa Onet Premium to zbieranie danych o użytkownikach, żeby lepiej ich monetyzować w zakresie sprzedaży dostępu do treści, jak i reklam.

Wyzwania stojące przed Aleksandrem Kutelą

Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że Onet szuka na rynku kolejnych wydawców, którzy dołączyliby do Onet Premium.

Czytaj też: Netflix wprowadzi wersję z reklamami bez nowych filmów i programów dla dzieci

– Decyzja o awansowaniu zastępcy na prezesa sugeruje, że strategia będzie kontynuowana – uważa redaktor naczelny i członek zarządu Grupy naTemat Michał Mańkowski, który zaznacza, że nie jest zwolennikiem publicznego komentowania i doradzania konkurencji. – Jeśli chodzi o wyzwania, to na pewno cyfryzacja portfolio, zrobienie porządku ze wszystkimi printowymi i digitalowymi markami, których jest tam dużo i trzeba mądrze pożenić to z największą marką, jaką jest Onet. To także rozwijanie wciąż świeżutkiego Onet Premium, a także dziennikarskie odbicie w digitalu, bo w ostatnim czasie Onet traci i dziennikarsko, i ruchowo względem Wirtualnej Polski, a przecież w obu tych kategoriach długo był z przodu – wymienia Mańkowski.

Marek Sowa wskazuje jeszcze: – Dwa duże wyzwania stojące przed nowym prezesem RASP to ewentualne strategiczne partnerstwo w obszarze telewizji/streamingu oraz zapewnienie korporacyjnego wsparcia na rzecz niezależności prywatnych mediów wobec mniej lub bardziej agresywnych działań lokalnych polityków.

Czytaj też: Kanał Sportowy usunął materiały i zawiesił program z Hardkorowym Koksu

(KOZ, 29.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.