Wirtualna Polska ma 92,7 mln zł zysku netto po pierwszym półroczu
"W drugim kwartale rynek reklamy wciąż był silny, mimo niepokoju, który nas otacza, a Wirtualna Polska Holding utrzymywała ponadrynkowy wzrost" - komentuje Jacek Świderski, prezes spółki (fot. materiały prasowe)
Wirtualna Polska Holding SA w pierwszym półroczu 2022 roku miała 479,8 mln zł przychodów ze sprzedaży i 92,7 mln zł zysku netto. Skorygowana EBITDA spółki to 165,4 mln zł.
W porównaniu z pierwszym półroczem 2021 roku przychody spółki wzrosły o 20,8 proc. Jej przychody gotówkowe ze sprzedaży wyniosły 467,6 mln zł i były wyższe o 20,7 proc.
Segment online zapewnił spółce 466,1 mln zł przychodów (wzrost o 21,4 proc.), z czego 454 mln zł to przychody gotówkowe (wzrost o 21,3 proc.). Skorygowana EBITDA segmentu wzrosła o 20,6 proc., do 165,7 mln zł.
Czytaj też: TVN 24: Piotr Kraśko przebywa na zwolnieniu lekarskim
Z kolei segment telewizyjny odpowiadał za 13,6 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 2,8 proc.). Po pierwszym półrocze był on na minusie - 313 tys. zł straty na poziomie skorygowanej EBITDA (rok wcześniej było 479 tys. zł na plusie).
Wirtualna Polska Holding w pierwszym półroczu poprawiła zysk netto o 32,4 proc., do 92,7 mln zł. Skorygowana EBITDA była wyższa o 19,9 proc. i sięgnęła 165,4 mln zł.
"Zysk netto za ostatnich 12 miesięcy to 210 milionów złotych, jest on najwyższy w historii spółki" - podała spółka. Poinformowała również, że brokerska usługa reklamowa WPartner pierwsze półroczne zamknęła niemal trzykrotnym wzrostem przychodów w stosunku do 2021 roku.
Czytaj też: Seria pomyłek Babiarza. TVP Sport nie wyciąga wniosków z błędów
W samym drugim kwartale 2022 roku Wirtualna Polska Holding miała 266,6 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 22,2 proc. względem drugiego kwartału 2021 roku). Zysk netto spółki wyniósł 47,6 mln zł (wzrost o 11,4 proc.), a skorygowana EBITDA - 93 mln zł (wzrost o 20,6 proc.).
"W drugim kwartale rynek reklamy wciąż był silny, mimo niepokoju, który nas otacza, a Wirtualna Polska Holding utrzymywała ponadrynkowy wzrost" - komentuje wyniki Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding. Dodaje, że wyniki grupy w obszarze turystyki (m.in. Wakacje.pl i Nocowanie.pl) po pandemii niemal się podwoiły.
(KOZ, 23.08.2022)