Grupa Polsat Plus spodziewa się stabilizacji na rynku reklamy telewizyjnej
– Lipiec i sierpień mamy sprzedane i to wygląda dobrze. Wrzesień jest teraz w trakcie realizacji i też wygląda przyzwoicie – powiedział Stanisław Janowski (fot. materiały prasowe)
Grupa Polsat Plus przewiduje stabilizację na rynku reklamy telewizyjnej w 2022 roku.
Prezes zarządu Telewizji Polsat Stanisław Janowski powiedział na spotkaniu z mediami, że grupa liczy na to, iż w drugim półroczu rynek reklamowy "wróci do pozytywnej dynamiki".
Czytaj też: Grupa Polsat Plus w pierwszym półroczu ze spadkiem zysku
– Powinno to oznaczać, że rok zamknie się w okolicy zera (różnicy w wydatkach na reklamę – przyp. red.) w stosunku do zeszłego roku w kontekście tych danych za sześć miesięcy, które mamy teraz – stwierdził Janowski. I dodał: – Lipiec i sierpień mamy sprzedane i to wygląda dobrze. Wrzesień jest teraz w trakcie realizacji i też wygląda przyzwoicie.
Według Publicis Groupe w pierwszym półroczu wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w skali całego rynku spadły o 1,6 proc., do 2,11 mld zł, w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. W tym samym czasie przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 0,2 proc., do 603 mln zł.
Czytaj też: AMS zrywa umowę z Tygodnikiem Nie i nie wywiesi billboardu pod siedzibą PiS
(MNIE, 19.08.2022)