TVP Seriale umacnia się na czele kanałów serialowo-filmowych
W grupie ogólnej 4+ udział liderującego TVP Seriale wyniósł 1,8 proc. (screen: YouTube/Jajecznica TV)
W lipcu 2022 roku liderem wśród kanałów serialowo-filmowych była stacja TVP Seriale, której udział w rynku rok do roku wzrósł. Straciła z kolei druga w zestawieniu Stopklatka.
W grupie ogólnej 4+ udział liderującego TVP Seriale (Telewizja Polska) wyniósł 1,8 proc. (wzrost z 1,61 proc.). Druga w kolejności naziemna Stopklatka (Grupa Kino Polska) zmniejszyła udział z 1,43 do 1,07 proc. Dalej były Fox (The Walt Disney Company) – 0,57 proc. udziału (wzrost z 0,41 proc.) i Polsat Film (Telewizja Polsat) – 0,52 proc. (spadek z 0,55 proc.).
Czytaj też: TVP nie zamierza ujawnić badań oglądalności, którymi chwalił się Jacek Kurski
W pierwszej dziesiątce znalazły się też:
- Polsat Seriale (Telewizja Polsat) – 0,44 proc. (wzrost z 0,25 proc.),
- Kino Polska (Grupa Kino Polska) – 0,41 proc. (0,46 proc. rok wcześniej),
- Paramount Network (Paramount Global) – 0,4 proc. (0,26 proc. w lipcu 2021, gdy stacja nadawała pod nazwą Paramount Channel),
- Romance TV (Mainstream Networks) – 0,39 proc. (wzrost z 0,33 proc.),
- Polsat Comedy Central Extra (Paramount Global) – 0,37 proc. (0,32 proc. rok wcześniej)
- i TVN Fabuła (TVN Warner Bros. Discovery) – 0,33 proc. (spadek z 0,35 proc.).
Czytaj też: Minister sportu: "Kilku dziennikarzy zasłużyło na to, żeby odpowiadać karnie"
W grupie widzów między 16. a 49. rokiem życia liderem także był TVP Seriale, który zwiększył udział z 1,83 proc. do 2,09 proc. Druga Stopklatka zanotowała spadek z 1,41 proc. do 0,98 proc., a trzeci Fox miał 0,67 proc. udziału (wzrost z 0,55 proc.).
W grupie komercyjnej 16-59 pierwsze miejsce zajął również TVP Seriale – 2,24 proc. (wzrost z 1,94 proc.), drugie Stopklatka – 1,19 proc. (1,72 proc. rok wcześniej), a trzecie Fox – 0,73 proc. (wzrost z 0,55 proc.).
Czytaj też: Maile Dworczyka: Morawiecki planował propagandową kampanię wokół lex TVN
Dane: Nielsen Media.
(MNIE, 18.08.2022)