Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 02, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W lipcu TVN i TVP 2 poprawiły wyniki w grupach 16-49 i 16-59

W grupie 16-59 TVN zanotował wyższy udział niż Polsat (fot. Pexels.com)

W lipcu TVN i TVP 2 zwiększyły udział w widowni telewizyjnej w grupach komercyjnych 16-49 i 16-59. 

W grupie ogólnej, czyli wśród widzów powyżej 4. roku życia, TVP 1 miał 7,89 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 9,88 proc. w lipcu 2021 roku. Udział Polsatu spadł z 7,69 proc. do 6,68 proc., TVP 2 - z 6,83 proc. do 6,62 proc., a TVN - z 6,42 proc. do 6,13 proc.

Kolejne były kanały informacyjne TVN 24 i TVP Info. TVN 24 zwiększył udział z 5,39 proc. do 5,59 proc., a TVP Info - z 4,06 proc. do 4,78 proc.

Czytaj też: Nielsen ze stratą w 2021 roku. Rok wcześniej miała zysk

W pierwszej dziesiątce znalazły się także: TVN Siedem - 3,08 proc. (spadek z 3,33 proc.), TV Puls - 2,58 proc. (spadek z 3,58 proc.), TV 4 - 2,49 proc. (spadek z 2,89 proc.) i Polsat News - 1,91 proc. (spadek z 2 proc.).

TVN z większym udziałem w grupie komercyjnej

W grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był TVN, który zwiększył udział z 8,11 proc. do 8,47 proc. Polsat uzyskał 6,81 proc. (spadek z 8,12 proc.), TVP 2 - 4,99 proc. (wzrost z 4,87 proc.), a TVP 1 - 4,37 proc. (spadek z 6,74 proc.). 

Dalej w grupie 16-49 były: TVN Siedem - 3,85 proc. (spadek z 4,18 proc.), TVN 24 - 3,43 proc. (wzrost z 3,11 proc.), TV Puls - 3,04 proc. (spadek z 4,12 proc.), TTV - 2,96 proc. (wzrost z 2,77 proc.), TV 4 - 2,32 proc. (spadek z 2,63 proc.) i TVP Seriale - 2,09 proc. (wzrost z 1,83 proc.). 

Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 TVN wyprzedził Polsat. TVN zanotował wzrost udziału z 7,26 proc. do 7,47 proc., a Polsat - spadek z 8,49 proc. do 7,03 proc. Udział TVP 1 wynosił 5,48 proc. (spadek z 7,28 proc.), a TVP 2 - 5,35 proc. (wzrost z 5,05 proc.).

Czytaj też: Dobry rok Solorza. Polsat wraz z kanałami grupy zarobił 445,6 mln zł

W lipcu kategoria others unrecognized, czyli niezidentyfikowanych treści wideo (np. oglądanych na telewizorze treści z serwisów subskrypcyjnych poprzez aplikacje na Smart TV), stanowiła 9,94 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej (wzrost z 7,25 proc.), w 16-49 - 15,89 proc. (wzrost z 10,91 proc.), a w 16-59 - 13,05 proc. (wzrost z 9,08 proc.).

Dane: Nielsen Media.

(KOZ, 02.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.